Smart implant och Homey

Diskussioner runt sensorer med Z-wave.
Sensor går att köpa här: https://www.m.nu/z-wave/sensorer
Dir
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 mar 2021, 13:27

Smart implant och Homey

Inlägg av Dir »

Jag har haft en Fibaro universal sensor och två smart implant kopplade mot Homey. Efter flytt till nytt hus i januari försöker jag nu att få igång dessa sensorer med lite blandat resultat. En av smart implanten vill inte återansluta sig till Homeyn. Jag har raderat sensorn från Homeyn och dessutom fabriksåterställt sensorn. När jag försöker att ansluta sensorn på nytt kommer jag så långt att Homeyn hittar och ansluter smart implanten. Anslutna temperatursensorer visas i Homeyn. Däremot går det inte att trigga någon av ingångarna INT 1 och 2. Temperaturerna uppdaterar sig inte heller utan endast det värde som registrerades vid anslutningen visas. Jag har kollat alla kablar, lödningar etc, bytt nätaggregat. Nu har jag köpt en helt ny smart implant och får exakt samma problem. Jag har även bytt kablaget mellan sensorerna men med samma resultat. Den andra ursprungliga implanten startade utan problem. Någon som har en idé eller tips? Kan det vara problem relaterat till registrering av implanten och Homey ver 5.x?
Perez6
Inlägg: 1
Blev medlem: 01 nov 2021, 07:01

Re: Smart implant och Homey

Inlägg av Perez6 »

What device are you connecting the implant onto? Gate or Garage door? Have you been able to add the smart implant device to Homey ok?

prepaidcardstatus
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Smart implant och Homey

Inlägg av supportM »

Hej!

Vad tråkigt att det inte fungerar. Det kan såklart vara ett mjukvarufel, men då Fibaro har så brett stöd i Homey så känns det konstigt. :?

Vad har du för ström på utgångarna? Den klarar ju inte så fruktansvärt mycket, 150mA max.
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar