Tellstick Znet Lite V2

Allmänna diskussioner runt Z-Wave som inte passar in i någon annan kategori
busan
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 30 jul 2014, 13:36
Ort: G-hyttan

Tellstick Znet Lite V2

Inlägg av busan »

Vet inte om jag ligger i rätt delforum, moderator får väl flytta på det annars.

Har fått problem med min Tellstick, har bl.a enheter från Oregon inkopplad, och det har fungerat bra under senaste året.
Men nu från för några veckor sedan, kan jag inte utläsa några loggar från dessa enheter, bl.a utetempgivare och vindmätare.
Det blir bara tomt, eller raka streck i loggarna, har även flera lampor inomhus som fungerar bra att tända/släcka via Tellsticken.

Men som sagt, dessa Oregon-enheter fungerar inte bra längre, kan utläsa temperaturer, men kan inte utläsa någon vindhastighet eller vindriktning längre alls och det går inte att få ut några loggar längre?
Är det något fel på Tellsticken, några kända fel som kan ha med detta att göra, eller vad kan ha hänt?
etompau
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 268
Blev medlem: 15 feb 2014, 14:33
Ort: Skanör

Re: Tellstick Znet Lite V2

Inlägg av etompau »

Kan du se att mätvärde regelbundet tas emot av din Tellstick?
Mätvärdesloggarna ligger ej lokalt i din Tellstick.
busan
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 30 jul 2014, 13:36
Ort: G-hyttan

Re: Tellstick Znet Lite V2

Inlägg av busan »

Kan se att värden tas emot av Tellsticken, men det blir ofullständiga värden, och värdena hoppar ibland tidsmässigt, svårt att förklara, men ungefär så är det.
Jo jag är med på att värdena inte lägger sig lokalt i Tellsticken, och att den bara tar emot dom värden den kan hitta, har kollat några dagar nu, och det verkar som det kan vara mottagaren för sensorerna som inte är okej, men jag ska kolla någon/några dagar till.
etompau
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 268
Blev medlem: 15 feb 2014, 14:33
Ort: Skanör

Re: Tellstick Znet Lite V2

Inlägg av etompau »

Överensstämmer ditt problem med detta?
https://forum.telldus.com/viewtopic.php ... 180ee069cf
busan
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 30 jul 2014, 13:36
Ort: G-hyttan

Re: Tellstick Znet Lite V2

Inlägg av busan »

Stämmer helt och hållet, så då är man inte ensam om detta problem då, skönt ändå att veta om det.

Då är det bara att följa den tråden istället, så låter vi denna vara.

Tack :D
Skriv svar