Z-Wave-switch med 4 nivåer (inte en dimmer)

Allmänna diskussioner runt Z-Wave som inte passar in i någon annan kategori
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Z-Wave-switch med 4 nivåer (inte en dimmer)

Inlägg av supportM »

ironmathyu5 skrev: 18 apr 2020, 11:32 Jag behöver en Z-Wave-switch som har fyra inställningar, Av, 1, 2 och 3. Men det är inte en dimmer. Det skulle vara fantastiskt om den hade en andra på / av-brytare också. Jag kan lägga till en andra strömbrytare bredvid den första om jag absolut måste, men föredrar att det är allt i ett (ljus och fläkt). Liknar Zooz Zen 30, men med 3 nivåer, ingen 1 - 100 dimmer.

Det kan ha fyra diskreta knappar, eller bara en som du pekar på x antal gånger för att komma till önskad nivå.

Dessa kommer att gå i sovrum och kommer att kontrollera Sonoff Fan-kontrollenheten, men via openHab.

Jag är också öppen för alla andra förslag du kan behöva för att styra en takfläkt via openHab och Z-Wave-switchar. Så skjut dem på mig också.

Tack!!!
Hej,

Tack för din fråga!

Väldigt klurigt och något jag aldrig hört talas om. Men det generella svaret när det handlar om ovanliga Z-wave prylar är att kolla in https://www.m.nu/sensorer/z-uno-z-wave- ... or-arduino. Inte direkt vad du söker, men brukar kunna bygga det mesta med den.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu