SUNRICHER ZigBee

Diskussioner och support runt styrenheter med stöd för ZigBee.
Styrenheter finns att köpa här: https://www.m.nu/zigbee/styrenheter-zigbee
foxhole
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 sep 2019, 18:38

SUNRICHER ZigBee

Inlägg av foxhole »

Hej
Jag kör idag IKEA trådfri Gateway och lampor. Men skulle vilja kunna köra https://www.m.nu/zigbee-inbyggnad/micro-switch-zigbee eller liknande.
Är det någon som vet om det går att få in i IKEA trådfri Gateway? Eller måste man köpa någon annan "styrenhet" för att kunna använda den.
Jag hade tänkt att styra den via Home Assistant, så behöver inte IKEA's app. Hittar faktiskt ingen information på nätet om kompatibla produkter till IKEA trådfria Gateway, förutom IKEA's egna. Men tänkte att den fungerar med Philips Hue, så kanske den fungerar med IKEA med, eftersom de använder samma protokoll?

En annan fråga, kan man även styra detta relä samtidigt både via någon form av "app" och fysisk strömbrytare?

Tack på förhand!
foxhole
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 sep 2019, 18:38

Re: SUNRICHER ZigBee

Inlägg av foxhole »

Kan själv bekräfta att det går att få in i IKEA's gateway. Bara att lägga till som en vanlig IKEA trådfri lampa.
tetrius
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 apr 2020, 17:34

Re: SUNRICHER ZigBee

Inlägg av tetrius »

Får inte in sunricher zigbee dimmer alls till trådfri gateway som en lampa. Kan inte ens para ihop den med trådfri fjärrkontroll.

Någon som lyckats para zigbee sunricher dimmer med Ikea fjärrkontroll? Jag får inte det att fungera alls. Känns lite surt när man läste forum och beställde. Bökigt.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: SUNRICHER ZigBee

Inlägg av supportM »

tetrius skrev: 15 apr 2020, 19:56 Får inte in sunricher zigbee dimmer alls till trådfri gateway som en lampa. Kan inte ens para ihop den med trådfri fjärrkontroll.

Någon som lyckats para zigbee sunricher dimmer med Ikea fjärrkontroll? Jag får inte det att fungera alls. Känns lite surt när man läste forum och beställde. Bökigt.
Hej,

Testade precis detta på kontoret och det fungerade alldeles ypperligt. Dock måste du som alltid med Ikeas Gateway först koppla en fjärrkontroll till gatewayen, och sen kopplar du dimmern till fjärrkontrollen.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
tetrius
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 apr 2020, 17:34

Re: SUNRICHER ZigBee

Inlägg av tetrius »

Hej,

Dimmer fungerar inte med Philips Hue heller nu visar det sig, den är nog paj... Testat med trådfri fjärrkontroll både med och utan gateway.

Blir en retur på trasig dimmer!
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: SUNRICHER ZigBee

Inlägg av supportM »

tetrius skrev: 23 apr 2020, 18:34 Hej,

Dimmer fungerar inte med Philips Hue heller nu visar det sig, den är nog paj... Testat med trådfri fjärrkontroll både med och utan gateway.

Blir en retur på trasig dimmer!
Hej,

Tråkigt värre!

Kontakta oss på info@m.nu så tar vi det vidare där.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar