Zigbee dimmer

Diskussioner runt Mottagare och Dimmrar med stöd för ZigBee.
Köp din brytare på m.nu här: https://www.m.nu/zigbee/rela-zigbee
Köp din dimmer på m.nu här: https://www.m.nu/zigbee/dimmer-zigbee
Perjon
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 sep 2020, 08:31

Zigbee dimmer

Inlägg av Perjon »

Hej
Har ett uterum som jag delat upp i 2 zoner som idag dimmas med Vadsbo dubbeldimmer, 2 återfjädrande knappar i en dosa. Vill ha detta smart men kommer inte på någon lösning förutom en jätteförhöjnings ram. Söker lösning till smartthings så z-wave eller zigbee funkar, gärna zigbee för mesh skull. Ev sunricher microdimmer x2 funkar den till smartthings? Kom gärna med förslag :roll:
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Zigbee dimmer

Inlägg av supportM »

Perjon skrev: 27 sep 2020, 09:30 Hej
Har ett uterum som jag delat upp i 2 zoner som idag dimmas med Vadsbo dubbeldimmer, 2 återfjädrande knappar i en dosa. Vill ha detta smart men kommer inte på någon lösning förutom en jätteförhöjnings ram. Söker lösning till smartthings så z-wave eller zigbee funkar, gärna zigbee för mesh skull. Ev sunricher microdimmer x2 funkar den till smartthings? Kom gärna med förslag :roll:
Hej,

Dåligt med dubbeldimmers på marknaden idag, tyvärr. Så två separata enheter är nästan ett måste om du inte vill köra Plejd.

Qubinos minidimmer är betydligt mindre än övriga, vilket hade kunnat vara intressant. Dock Z-wave. Annars sätter man en enhet bakom knappen och en enhet vid lampfoten så får man lite bättre plats i alla fall.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Perjon
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 sep 2020, 08:31

Re: Zigbee dimmer

Inlägg av Perjon »

Tack för svar Erik.
Men är Sunricher ett alternativ för smartthings om jag vill gå på Zigbee?
Mvh Per
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Zigbee dimmer

Inlägg av supportM »

Perjon skrev: 28 sep 2020, 22:04 Tack för svar Erik.
Men är Sunricher ett alternativ för smartthings om jag vill gå på Zigbee?
Mvh Per
Hej,

Då vi inte säljer smartthings vågar jag tyvärr inte svara på den frågan och har inte möjlighet att testa själv.

Men som privatperson kan du alltid köpa hem och testa. Du har 14 dagar på dig innan du behöver skicka tillbaka den till oss :D

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar