Jag har letat efter en vinklad USB mini för att kunna smyga unda kabeln lite smidigt men det verkar hopplöst att hitta.
Diskreta USB-kablar är ofta ett problem ja.
Det finns som elf98 säger vinklade mini-USB kontakter/kablar att få tag på.
Nackdelen är att ingen av dem är speciellt liten ändå, då de ju har en rejäl plastbit för dig att hålla i när du tar i och ur kabeln.
Om du inte tänker koppla i och ur den dagligen skulle jag istället attackera en gammal mini-usb kabel som du kan tänka dig offra och plocka ur själva kontakten på den. Sen löda dit (i vinkel från början givetvis) en tunn (helst partvinnad) kabel i lämplig färg direkt på kontakten och ansluta en vanlig usb-kabel i andra änden. Sen kan det vara lämpligt med något varv tejp, flytande plast, lack eller liknande som isolering, även om det inte är ett *absolut* krav. På så vis får du garanterat den mest diskreta kabeln som går att få, utan att modifiera stationen.
Men den blir rätt klen, så förr eller senare finns risken att du får plocka ur kontakten med en liten tång eller pincett och göra om lödningarna, men det är kanske ett acceptabelt problem?
Är det normalt att stationen tjuter när man tänder bakgrundsbelysningen?
Menar du att den piper till i någon högtalare i samband med att bakgrundsbelysningen går på, eller hör man ett högfrekvent pipande/ilande ljud under hela tiden när bakgrundsbelysningen är aktiv?
I det senare fallet låter det som en komponent till strömmatningen av bakgrundsbelysningen inte riktigt håller tillräcklig kvalitet. Men då jag inte har en WMR100N själv så vet jag inte om den är designad så eller om det bara är ditt exemplar. Förhoppningsvis får du svar här snart.