Hej,
Jag har nyligen skaffat hus och tänkte ta upp en gammal familjetradition med att mäta temperaturer osv. (farfar förde väderstatistik under flera decennier...)
Jag är i första hand ute efter att mäta temperaturen och luftfuktigheten inne och ute samt i garaget. Ett absolut krav som jag har är att jag ska kunna få in data till Excel för att kunna bearbeta den senare. Däremot är det inget krav att jag ska kunna se mätningarna i realtid. Vad jag tänkt mig är att skaffa en Wp1400 som verkar vara ganska prisvärd för att mäta ute och inne temperaturer samt en EL-USB-2 datalogger (http://www.lascarelectronics.com/temper ... logger=102) som får ligga och mäta i garaget. Vad tror ni om denna lösning?
Iof verkar ju någon form av 1-wire lösning vara det bästa då jag även skulle kunna lägga in mätning av elförbrukning men jag har försökt läsa på om det och inte hittat någon lösning som inte innebär att man har en server ståendes + att det verkar vara en del pyssel med att få det att få det att fungera.