Weather Display

Weather Display är en mjukvara som finns för både Windows och Linux. WD har stöd för ett stort antal väderstationer samt ett visst stöd för 1Wire-enheter.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Janoj
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 maj 2007, 11:18
Ort: Sollebrunn

Weather Display

Inlägg av Janoj »

Kan någon förklara för mig hur jag får ut weather display på min hemsida. Jag vet att det står på deras hemsida, men min engelska är inte vad den borde vara. Jag har WS-500 och som sagt weather display som programvara. Skulle så gärna vilja lägga ut det på min hemsida, men klarar inte av det. Går det inte att få någon svensk manual? Tacksam för all hjälp. :(
Användarvisningsbild
Goffe
Wannabe
Inlägg: 23
Blev medlem: 28 okt 2006, 10:37
Ort: Karlstad

Inlägg av Goffe »

Har tyvärr inte tid att skriva något längre nu, och vi vet ju inte exakt vad du har problem med, men det går väl egentligen bara ut på att 1: Först få programmet att skapa de sidor man vill ha, antingen genom att använda egna mallar eller de som följer med och sedan 2: Skicka upp dessa på din FTP mha de inbyggda FTP-funktionerna.

Vet inte om jag skriver rätt nu, grejorna står 8 mil bort och jag har ingen åtkomst till dem längre, men nåt i denna stilen... på kontrollpanelen i programmet finns det en kategori kallad Web Site Configuration el dylikt, de tre översta ikonerna där är allt du behöver leka med (förutsatt att du fått programmet att hämta väderdata från din station förstås). Om du bara pillar runt lite bland alla röriga flikar så ska du kunna hitta det du behöver för att skapa sidor samt ladda upp dem.

Precisera gärna lite så finns det säkert folk som kan ge lite mer precisa råd, men jag kan hålla med om att Weather Display lämnar en hel del att önska vad gäller logisk uppbyggnad och användarvänlighet :wink:
Janoj
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 maj 2007, 11:18
Ort: Sollebrunn

Inlägg av Janoj »

Goffe skrev:Har tyvärr inte tid att skriva något längre nu, och vi vet ju inte exakt vad du har problem med, men det går väl egentligen bara ut på att 1: Först få programmet att skapa de sidor man vill ha, antingen genom att använda egna mallar eller de som följer med och sedan 2: Skicka upp dessa på din FTP mha de inbyggda FTP-funktionerna.

Vet inte om jag skriver rätt nu, grejorna står 8 mil bort och jag har ingen åtkomst till dem längre, men nåt i denna stilen... på kontrollpanelen i programmet finns det en kategori kallad Web Site Configuration el dylikt, de tre översta ikonerna där är allt du behöver leka med (förutsatt att du fått programmet att hämta väderdata från din station förstås). Om du bara pillar runt lite bland alla röriga flikar så ska du kunna hitta det du behöver för att skapa sidor samt ladda upp dem.

Precisera gärna lite så finns det säkert folk som kan ge lite mer precisa råd, men jag kan hålla med om att Weather Display lämnar en hel del att önska vad gäller logisk uppbyggnad och användarvänlighet :wink:
Tack för svaret Goffe.
Det här var svårt. Jag får upp alla grafer som jag vill ha till min host, men sedan är det stopp. Sidan kan inte hittas, står det. Vad gör jag för fel
zingo
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 74
Blev medlem: 28 okt 2006, 18:35
Ort: Sorunda, norr om Nynäshamn

Webstrul

Inlägg av zingo »

Jag har ju ingen erfarenhet av just det programmet men det låter mer som nåt generellt problem med sökvägar på servern vs den sökväg som du skriver in "utifrån" när du ska visa sidan.

Har du nån html-fil på servern som du kan visa, dvs nån som funkar (och helst inte just index.html)? Börja då med att kopiera dina nya filer till samma katalog o skriv in samma sökväg som när det fungerade i webläsaren och byt bara filnamnet på slutet till den nya filen. Då borde det funka. En annan felkälla är att om du använder Unix/Linux etc så kan det ha med filrättigheter att göra. Om du får det att funka nu så försök flytta dina nya filer till en egen katalog och gör motsvarande ändringar i sökvägen i din webläsare o försök igen.

Just feltexten "Sidan kan ej hittas" brukar betyda att du har fel sökväg och/eller filnamn och glöm inte att även versaler och gemener spelar roll i namn o sökvägar och att svenska åäö etc inte funkar...

Prova igen o återkom med lite mer detaljer så ska det säkert gå att lösa.

/c
Skriv svar