Har haft ett Plugwise-system i knappt en månad och efter en del krångel fått alla enheter att fungera.
Räckvidden verkar bara vara 2-3 m, absolut inte 5 meter.
För ett par dagar sedan tappade jag kontakten med 5 av enheterna.
Har nu genom omplacering av en enhet fått kontakt med alla enheter utom en
men då visar det sig att 3 av enheterna slutade logga för ca 24 timmar sedan.
En enhet tappade jag kontakten med dagen före julafton men den har också kommit igång nu,
men den har inte loggat sedan 24:e december.
Den enhet jag inte får kontakt med sitter ca 50 cm från närmaste enhet. Är det för nära ?
Hur gör jag för att återstarta om jag tappar kontakten med några enheter.
Läste någonstans att man kan trycka på shift/refresh i plugwise source-programmet. Vad händer då
och vad är skillnaden mot att trycka på enbert refresh.
Vad visar den blinkande symbolen i nedre vänstra hörnet, " 0:00(0)". ?
Här har jag 10 meter som längst utan problem... Räckvidden beror mycket på vad det ligger för andra prylar och sänder i samma frekvensområde.
Plugwise har precis släppt en mjukvaruuppdatering, den löser en hel del problem relaterade till att data inte visas i graferna. Då det även är en fw-uppdatering kan en del problem med räckvidd och synkning antagligen vara lösta.
På enheten som strular skulle jag göra en resett (3sek i 3sek ur upprepat 3 gånger).
Har 6 meter och en enkel plankvägg (10 mm spånskiva och 3" planka) och det fungerar inte.
Har kommit på varför 4 enheter slutade fungera. Det blev ett strömavbrott och även strömmen till datorn bröts.
Vad behövs för att återstarta enheterna ?
Vad är reset , 3 sek + 3 sek ?
Nu börjar jag förstå vad som hände. Det blev ett fel i ett uttag och jordfelsbrytaren löste ut.
Innan jag kom på var felet var löste jordfelsbrytaren ut ett antal gånger med korta intervall
och detta blev till reset av några plugwise click.
Däremot har jag inte klart för mig hur jag fick igång enheterna för att börja logga igen.
Var det genom att trycka på refresh eller eventuellt shift/refresh ?
Jag tror du måste gå in i source programvaran och välja settings och add module.
Efter att du lagt till dem igen så kommer de börja logga till din dator
Jag lyckades ju få igång dom igen men vet inte exakt vad som startade loggningen igen.
Får väl göra reset för att undersöka saken.
De fanns ju hela tiden med när jag öppnade source så jag tror inte add module skulle fungera.
De fanns med i tabellen men däremot fick den aldrig kontakt med dessa moduler.
Tror fortfarande att det var refresh eller shift/refresh som återupprättade kontakten.