Död OW-SERVER-ENET-2 efter upgrade

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
larre
Wannabe

Död OW-SERVER-ENET-2 efter upgrade

Inlägg av larre »

Hej,

Har idag provat att uppgradera min OW-SERVER från firmware 1.01 till 1.19 men nu har den slutat svara.

Har försökt med en hård reset men det verkar inte reagera alls tyvärr.

Har också läst och försökt lösa det enligt länk i denna tråd: http://www.temperatur.nu/forum/post13690.html#p13690 men jag lyckades inte hitta enheten i nätverket (syntes inte i routern) så jag hade ingen tur med det tyvärr.

Några tips på hur man kan skrämma igång den? Kan man ansluta och flasha m.h.a. USB?

Model: OW-SERVER-ENET-2
DOM: 1/27/2012
Köpt: 4/11/2012

/Larre
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Död OW-SERVER-ENET-2 efter upgrade

Inlägg av elf98 »

Blinkar lysdioden?

Hur har du försökt resetta den? Svarar den på ping?
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
larre
Wannabe

Inlägg av larre »

Dioden blinkar för fullt. Har provat att resetta genom att sluta kontakten mellan de två polerna märkta RESET men inget händer, dioden bara blinkar vidare.

Eftersom jag inte kan se den i min router så vet jag inte adressen och kan inte pinga den.
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Kolla i manualen så ser du defaultadressen där. Du kommer antagligen att behöva skicka upp ny firmware via tftp.

Skickat från min LT26w med Tapatalk 4

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Äh, lägg en beställning på en ny mot förskottsbetalning och skriv en kommentar med hänvisning till den här tråden så skickar vi en ny utan kostnad istället.

Den trasiga returneras med den förfrankerade returfraktsedel som kommer med den nya.

Driver temperatur.nu

Bild
larre
Wannabe

Inlägg av larre »

Wow, fantastiskt bra service. Jag lade ett supportcase på EDS webb också och fick följande svar:
i am sorry you are having difficulty with the OW-SERVER. The unit will need to be returned to receive the firmware update. Firmware versions prior to 1.04 contained a bug causing many of the updates to fail. We will need to arrange a RMA. Did you purchase the OW-SERVER directly through EDS or a distributor? If through EDS, please provide the invoice number or the company name. (I tried unsuccessfully to look up an order with your email address.)

Regards,

David
Lägger beställning på en ny genast, tack så mycket för utmärkt service än en gång.

/Larre
Skriv svar