Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av elf98 »

Vi har som de flesta förstår väldigt många kundkontakter. Nyligen lämnade vi en offert på ett gruppköp. Ett av villkoren för gruppköpet var att koden absolut inte fick spridas vidare.

En person postade då följande inlägg öppet på flera ställen i detta forum:
Hej!

Jag fick rabattkod XXXXX av en vän, han sa att den bara gäller för vissa personer på byggahus.se
Kan ni fixa så att rabattkoden gäller alla personer? Han sa att rabattkoden va giltig tills 2014/02/28 och skulle gälla alla kategorier förutom era packet. Vill handla prylar till mitt smarta hem för cirka 5000kr. Källa se
http://www.byggahus.se/forum/villalarm- ... ation.html external link
Jag tog självklart bort inlägget då koden var hemlig och inte fick spridas.

Skickade även följande pm för att försöka ta reda på vem som brutit mot villkoren för köpet:
Vilket alias har din vän på byggahus? Ska se om jag kan få med dig också på gruppköpet.

Koden är inte publik så du kan inte posta den i forumet. Jag har därför tagit bort ditt inlägg.

mvh
Erik
Fick följande svar:
Hej Erik

Jag tror du försöker lura mig. Min polares vän har sagt att han angivet både för och efternamn + sitt alias på forumet. Hur vet jag att du inte tänker förstöra rabatten för honom också.
Fixa en offentlig rabatt som är till för alla! Jag gillar inte företag som drivs med svåger politik.
Har vi förstått varandra? Den här rabattkoden riskerar att spridas.

/Mikael
Och svarade då:
Koden är nu inaktiverad så det är meningslöst att sprida den. Svågerpolitik? Vi har lämnat en offert utifrån ett par givna förutsättningar. Inget konstigt med det.

Mvh
Erik Freiholtz
Fick då följande svar:
Va bra, då gör det inget om jag sprider den plus berättar om det dåliga bemötandet man får om man vill handla av http://www.m.nu external link. Det här tycker jag inte om.
Och svarade då:
Det är meningslöst att sprida den då den inte längre fungerar. Du får självklart berätta hur det är att handla av m.nu - och meddela oss gärna var du gör det så kan vi bemöta det du skriver.

Jämför detta med att ni är ett gäng grannar som går i hop om att få bra pris på att byta fönster. Ni får en offert och avtal om att få tjänsten utförd till ett mycket förmånligt pris då ni är många som gått ihop. Då kan inte andra från andra områden i efterhand hänga på samma offert automatiskt, eller hur? Du kan inte heller ta del av samtliga andra förhandlade priser hos oss eller andra leverantörer. Att informationen spreds vidare, trots att det var ett villkor för att offerten skulle gälla är olyckligt.

Vi har inte bemött dig dåligt på något sätt, men du var inte med när offerten togs fram och då kan du tyvärr inte ta del av erbjudandet. Om du kollar på m.nu har vi andra bra erbjudanden på Z-Wave.

Vi kan visa god vilja och ge dig 10% på ett köp om du handlar för minst 5000kr. Skapa i sådana fall ett konto på m.nu och skicka mig epostadressen till kontot så kan jag lägga på en kod på 10% på kontot. Ok?

mvh
Erik
Och fick då svaret:
10%?! Vilket jävla skämt jag ska ha 25%.
Ett tips om du vill veta vad jag skriver om er i framtiden så är google kanske din vän.
/Mikael
Så kan det gå!

Hoppas ingen tycker att vi bemötte kunden dåligt!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
kaaswe
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 77
Blev medlem: 10 jan 2013, 17:23

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av kaaswe »

Jag har handlat rätt mycket på m.nu och har bara fått bra bemötande och jag håller med dig att ni har nog gjort mer än förväntat mot denna kund. Vissa vill bara inte så lägg inte mer energi på honom. Ni gör ett kanonjobb.

/Janne
NoiseMaker
Gillar hemautomation
Inlägg: 45
Blev medlem: 06 dec 2013, 23:06
Ort: Norra Sverige, vid kusten

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av NoiseMaker »

Beundransvärt att bemöta sånt dravel med sådant tålamod.
Först var det av en vän, sedan av en polares vän han fick koden. Det verkar mystiskt det där.

Om jag får minst 90% rabatt så lovar jag att handla för minst 10000 kr, ok?
mcdanne82
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 100
Blev medlem: 02 maj 2009, 15:52
Ort: Sverige

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av mcdanne82 »

Tycker ni har besvarat detta helt korrekt!!

Vilken "kund"... hur kan man skriva sånt till er..

Jag upplever M.NU som de som har bäst erbjudande och support/bemötande av alla e-handels firmor!!

Ni förtjänar beröm för allt ni gör inte sådana mail som de ovan..
Användarvisningsbild
NiclasF
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 160
Blev medlem: 24 sep 2011, 00:55
Ort: Stockholm

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av NiclasF »

Helt rätt bemötande!
Villkoren var tydliga från början på den punkten.
Johan J
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 61
Blev medlem: 29 aug 2012, 23:42
Ort: Åtvidaberg

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av Johan J »

Men herregud vilket folk det finns, den siste idioten är visst inte född ännu.


Skickas från min iPad via Tapatalk
MVH Johan
__________________________________________
flyvert
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 393
Blev medlem: 22 aug 2013, 00:48
Ort: Västerås

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av flyvert »

Inget att lägga någon mer energi på.

Du har en juste site Erik, det vet nog alla som handlat av dig.
Bara att vända blad.

/f
Om traktorn stjälper; håll i ratten, hoppa ej!
Karlvonoxelstjerna
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 dec 2013, 02:25
Ort: Örebro

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av Karlvonoxelstjerna »

Jag var den som startade detta gruppköp. Jag skapade en offert på alla beställningar och skickade ut till olika butiker. Mätteknik kom då med ett bra erbjudande och kunde även erbjuda möjligheten att alla skulle få lägga sin egen beställning själva genom att använda en rabattkod.
Detta endast för att vi skulle få ett smidigt gruppköp som möjligt utan krångel där jag skulle blivit en mellanhand.
Det är vad jag kallar en fantastisk service!

Alla som var intresserade hade möjligheten att hoppa på under tiden fram till det att förhandlingen var klar.

Jag skulle vilja se personen som fört denna märkliga konversationen med mätteknik hos en bilhandlare när han/hon försöker få samma pris som taxi bolaget som köpte 20 bilar.
Men jag är inte orolig för Mättekniks goda rykte det stärks bara när man läser detta.
Jag kan bara säga bättre service har jag inte stött på av nån handlare och kommer fortsätta handla allt från dom!
KristoferL
Inlägg: 1
Blev medlem: 24 feb 2014, 08:54
Ort: Sundsvall

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av KristoferL »

Jag som ny kund här kan bara hålla med alla lovord om denna butik! Den hjälp jag som "nybörjare" fått har varit kanon! Det märks att man har att göra med någon som är intresserad av det de säljer, sånt är värdefullt!
gein
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 225
Blev medlem: 25 feb 2009, 23:21
Ort: Uppsala

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av gein »

Det är så jävla beklagligt att läsa sånt här. Och personen ifråga ignorerar fullständigt det faktum att rabatten inte var ämnad honom. Sorgligt.

Stämmer in i lovordskören. Tycker m.nu är otroligt seriös och är helt trygg med att köpa därifrån.
jaytee
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 93
Blev medlem: 04 jun 2012, 23:54
Ort: Göteborg

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av jaytee »

Håller med tidigare talare. Suverän support och klockrena leveranser.

/jaytee

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av elf98 »

Fast nu var jag inte ute efter beröm! :) Jag vill mest dela med mig av en ganska märklig diskussion - och dessutom ha den publikt dokumenterad om nu kunden (kan man kalla honom det?) skulle börja sprida dumheter...
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator
Inlägg: 1621
Blev medlem: 13 feb 2008, 16:46
Ort: Ystad

Re: Sv: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av CirruZZ »

Jag tror det bästa om alla. Hoppas innerligen att den här personen bara haft en riktigt dålig dag, och tyvärr överreagerat. Synd att det går ut över dom (m.nu) som verkligen försöker göra rätt. :(
johanb2b
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 21 nov 2013, 22:35
Ort: Sverige

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av johanb2b »

Vilken prutande dåre, en sån vill man inte ens ha som kund!

De gånger jag beställt från eller ställt frågor till m.nu har jag fått både svar och leveranser snabbt och bra.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Ticko
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 feb 2014, 18:56
Ort: umeå

Re: Fel sätt att bemöta oss på m.nu

Inlägg av Ticko »

Bra jobbat m.nu!
Jag har beställt mer än utlovat via gruppköpet så jag hoppas ni är nöjda med gruppköpet som helhet. Sen att det finns en o annan idiot i världen är tyvärr sanningen. Det kan ju vara vem som helst detta som drygat sig, kan ju vara från nån konkurrerande firma som vill smutskasta eller liknande. inte lönt att lägga mer energi än nödvändigt på sånt där..
Tack för att ni tar hand om oss seriösa kunder :-)
Skriv svar