1) Diameter på trådgivaren(så jag vet om jag får in den genom skruvhålet)?
2) Då rökgastemperaturen brukar kunna vara uppåt 250 C så undrar jag om glasfiberarmeringen klarar det?
3) Om jag väljer insticksmätaren så är frågan hur mycket av givaren som måste stickas in?
Den är ju ganska lång och jag vill inte försvåra sotningen i onödan...
Nån som har erfarenhet av dessa givare och har nåt tips? Jag är inte så noga med exaktheten. Kan nog leva med upp till +-10 C fel. Huvudsyftet är att se en ökande trend så att jag vet när jag behöver aska ur utan att plocka bort brännaren och titta...
Om nån dessutom skulle ha nåt bra tips på hur man(via 1-wire) på något sätt kan mäta kvarvarande mängd pellets i mitt veckoförråd så vore det fantastiskt! Har funderat i termer av lastceller, ir/ultraljud-avståndsmätare m m men mina lösningar har en tendens att bli väldigt dyra alternativt komplicerade. Måste finnas nåt någorlunda enkelt och prisvärt sätt. Vill helst inte lägga mer än några hundringar + några få timmars arbetstid på det och inget jag hittat på har hittills hamnat i närheten och jag är övertygad om att det finns mycket kreativ kompetens här på forumet!

mvh,
Christian