Har just packat upp min Vera Lite och RFX. Installationen gick bra men när jag kom till protokoll så fann jag inte Nexa.
Finns filer för Nexa att installera eller skall man använda något annat protokoll som passar?
Fick inte liv i min konfiguration så därför några frågor för att kunna felsöka.
Hur kan jag på enklaste sätt se att RFX:en är helt OK - skall lysdioderna lysa/blinka på något speciellt sätt?
Kan jag kommunicera med den via PC:n på ett enkelt sätt för att se att den lever?
En länk till de filer jag skall ladda ner till Vera Lite:en för att prata med RFX:en. Har provat med ett par varianter utan framgång.
Behöver jag radera RFX filer jag redan laddat upp till Vera:n eller skriver den bara över om jag hämtar annat.
Är det en RFXtrx? Plugga in den till datorn med USB och kolla att allt fungerar (och att den snappar upp signaler) innan du försöker få det att fungera i Veran. Installera RFXmngr (http://www.rfxcom.com/Downloads). När du fått allt att fungera på datorn så följ denna guide för att konfigurera RFXtrx att fungera med Veran:
Hej igen jag har nu provat att göra som ovan men jag får det inte att funka jag skulle vilja ha någon hjälp
jag har kopplat in den till datorn och den funkar kanon där men jag köpte den till vera light
Hej jag har kopplat in den via usb på vera light och följt guiden ovanför lagt in filerna i vera skapat en enhet som det står att man skall göra startat om den men inget händer ser inga nya enheter eller något nytt i vera
Hej jag har en Vera3 som jag också problem med.
Har några Hasta Rullgardinger som jag inte får att fungerar.
på tellstick så är det selflerning.
men RFX har inte det ? hur löser man detta ?
/Peter