THWR800, någon som fått den att fungera?

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
LeoTho
Wannabe

THWR800, någon som fått den att fungera?

Inlägg av LeoTho »

Är det någon som fått badtermometern THWR800 att fungera tillsammans med tellstick duo? Jag har testat med firmware och telldus-core lib från 3:e april. Men den dyker inte upp i tdtool --list.
Har jag missat något?
rune
Tar hemautomation på allvar

Re: THWR800, någon som fått den att fungera?

Inlägg av rune »

Hej. Kanske inte till jätte mycket hjälp, men jag har en THRW800 som kör emot en RFXtrx och en WMR100N. Funkar klockrent.
LeoTho
Wannabe

Inlägg av LeoTho »

Skönt att veta att den fungerar åtminstone. Får hoppas på att någon mer har erfarenhet av att köra den tillsammans med tellstick.
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Generellt sett kan man säga att RFXtrx har bättre stöd för olika protokoll och enheter, RFXtrx är även stabilare. Om det inte är så att du måste ha Tellstick eller är beroende av deras tjänster kan det vara värt att kolla på RFXtrx.
LeoTho
Wannabe

Inlägg av LeoTho »

Får kanske byta ut tellsticken, men den ska supportas enligt både Telldus och m.nu.
Håller på att byta alla enheter till z-wave så är inte så sugen på att investera i ytterliggare en kontroller bara för att få igång pooltermometern.
LeoTho
Wannabe

Inlägg av LeoTho »

Testade att köra Tellsticken i windows och då hittade jag sensorn... Nu måste jag bara lista ut varför det inte funkar i Linux.
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Men då så! då är ju frågan bara om det finns stöd för det i linuxapplikationen.
LeoTho
Wannabe

Inlägg av LeoTho »

Nu fungerar det även på min linuxburk. Vet inte riktigt vad det var för fel, men jag testade att installera om allt och då hoppade den igång.
Skriv svar