Mycket av de problem jag har kan mycket väl vara på grund av problem hos mig eller med domoticz eller nått annat i mitt system så det är inte alls säkert att de jag skriver stämmer för dig och ditt system.
Som sagt jag har en razberry kör domoticz med openzwave som "protokoll". Jag är medveten om att domoticz senare builds verkar ha strulat till zwave en del så vissa av mina problem kan vara pga detta. Mitt hus är rätt litet så alla enheter bör ha range till controllern utan större problem.
Z-Wave Clamp Power Meter - three clamps Second Edition - Aeon Labs
Va ett elände o includa, men när jag väl fick in den så hade den mycket trevliga inställningar. exempelvis så kan man ställa in rätt avancerat vad o hur ofta den ska skicka vissa värden utan att man måste "polla" den från controllern. Detta innebär mindre trafik på zwave vilket är bra.
Motion Sensor v2.6 - Fibaro
Fungerar rätt stabilt, inga större problem att includa, gör det den ska.
Dörr-/fönstersensor - Vit - Fibaro
Hopplös o includa, helt plötsligt fick jag in den o fråga mig inte varför. Går skapligt när den väl är med i zwave.
Relay Insert 2 * 1.5 KW with Power Meter - Philio Tech
Gick bra att includa, har dock ett problem som jag inte vet om det är själva enheten eller nått i systemet. Den verkar inte tala om att knapp 1 eller knapp 2 är på/av till kontrollern utan är båda brytarna av så är den "off" slår man på nån av dem så är den "on". Det gör den lite strulig att automatisera med men de kan vara nått med domoticz eller razberry oxo.
Wall Switch Dual Paddle (one channel) - TKB Home
Tappas bort av controllern hela tiden, markeras som saknad för den svarar inte. Lite trist att den bara har ett relä så knapp 2 är bara för att styra andra enheter. Vilket väl skulle gå bra om den knappen ny dök upp i domoticz så man kunde programmera nått att hända

On/Off Socket with power metering - TKB Home
Den första jag installerade har fungerat bra, man kan ställa in hur ofta den ska skicka uppdateringar på förbrukning vilket är bra för att hålla nere trafiken. Jag köpte sen en till som jag inte har lyckats includa hur jag än bär mig åt, vet inte om de är nått med senare versioner av domoticz.
Som sagt det där är mina erfarenheter av dessa enheter, ni kanske har liknande problem eller så har ni löst dem och har lite tips att dela med er.