Z-weather problem

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
småvarmt
Wannabe

Z-weather problem

Inlägg av småvarmt »

Hej, jag har nyss köpt en z-weather. Den har legat och laddat sig, men ville först inte reagera alls på knapptryckningar. Efter betydligt längre laddtid än manualen säger kunde jag lägga till den i min HC2.

Men den vill inte fungera bra. Tempmätarn visar 99,8 grader, ljussensorn 0 och pulsmätaren (?) 108 pulser. Jag tänkte försöka ta bort den och lägga till den igen, men den reagerar inte alls på knapptryckningen för att väcka den.

En av vindkopparna var trasig vid leverans men den har jag fått utbytt. Har basenheten kanske skadats i transporten också?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Z-weather problem

Inlägg av elf98 »

Nej, basenhet lär inte ha tagit skada i frakten.

Låter som batteriet inte är tillräckligt laddat.

Tid för laddning är i fullt solljus, så här års är solinstrålningen en bråkdel av den under sommaren. Lägg solcellen under en lampa några timmar så kommer batteriet att laddas till en tillräcklig nivå.

HC2 stödjer inte sensorn fullt ut, men det är du kanske är medveten om?
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
småvarmt
Wannabe

Inlägg av småvarmt »

Jag vet att stödet är knackigt, ja.

Men det var inte frågan nu. Den verkar inte ladda alls under en lampa. Jag försöker lite till.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

När vi testade fick den ligga direkt under en kraftig LED-lampa en halv dag innan vi testade.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar