Registrering av VeraEdge

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
sevpejo
Wannabe

Registrering av VeraEdge

Inlägg av sevpejo »

Har precis köpt en VeraEdge. Efter inkoppling och uppstart (nätverk och ström....inte speciellt komplicerat :) ) av VeraEdge lyser samtliga dioder förutom "Service". När jag sedan skall försöka registrera den/skaffa konto via home.getvera.com fungerar allt till och med steget att välja controller-typ. I steget efter skall tydligen någon typ av identifiering ske men jag får bara upp "No Controllers Found On Network" på skärmen. :? Efter några försök får man möjligheten till att manuellt ange serienummer och Mac-adress. Även detta (!) misslyckas och jag får informationen "Incorrect Controller Information!" :( Eftersom det inte finns några alternativ här så har jag altså kört helt fast.

Enheten sitter i ett normalt hemmanätverk med en ASUS RT-N66U som Router. I routern dyker VeraEdge:n upp och får en IP-adress, kontrollerar där att Mac-adressen är korrekt. Jag kan komma in på Vera Dashboard via lokala IP-adressen. Det tyder ju på att nätverket fungerar mot Veran och att Veran lever.

Några idéer vad som är tokigt?

***Edit***
Ska service-led lysa vid normal drift?
sevpejo
Wannabe

Re: Registrering av VeraEdge

Inlägg av sevpejo »

Besvarar själv problemet:

Jodå, samtliga 5 lysdioder skall lysa.
Behövde göra en factory reset på enheten och sen funkade allt som det var tänkt

Hade lite svårt att hitta hur man genomför en factory reset men håller man bara in reset-knappen i minst 30 sekunder och sedan släpper börjar det hända saker.....5 minuter senare så är komplett återställning genomförd.
Skriv svar