Jag har två stycken nya FGS222 1x1,5kw ver 2.2 En av dem har jag kopplat in bakom en kronbrytare i enlighet med manual på 230 V (beställt från m.nu). Jag har följt manualen fullt ut. Brytaren är placerad ca 3 meter från Home Center 2. version 4.056. Det går att tända belysningen manuellt och det klickar från brytaren.
Jag har gjort på följande sätt för att addera FGS222 till HC2 (I HC2 har jag givetvis tryckt på Add under Add device innan)
1. Genom att sluta brytare S1 tre gånger i snabb följd vilket inte ger något resultat. S1 har varit öppen då spänningen slogs på.
2. Genom att trycka på knappen B både en och flera gånger utan resultat.
3. Har gjort flertalet reset, genom att hålla in B 3 sec. och slå på spänning. (Hörs ett klick efter 3 sec.) Har även försökt göra reset genom att först slå på spänning och sedan hålla in knappen B i 3 sekunder (hörs inget klick) Efter reset har jag provat punkt 1 och 2 utan något resultat.
Eftersom det var problem med denna brytaren så öppnade jag en helt ny FGS222 och placerade i mitt labb där jag exakt ser vilka kopplingar som finns. Har gjort på samma sätt men även denna vill inte registreras under HC2.
Men jag har med lyckat resultat adderat 1 st. FGS212 brytare för 1x2.5 kw samt två FGWPF-102 wallplugs och då har det fungerat direkt.
Kan det vara mjukvaruproblem eftersom båda verkar ha problem. Verkar mycket otroligt att två st skulle vara felaktiga.
Alla tipps mottages tacksamt.