Jag vill styra värmepannan på två temperaturer i acktanken med lite enkel logik. När övre tempgivaren går under 60grader ska ett relä dra och starta pannan och när den undre tempgivaren går över 80grader ska reläet släppa, pannan stannar. Temperaturerna ändrar jag förstås vid behov men ger exempel för tydligheten

Det andra är att jag vill kunna styra belysningen i ett annat hus på gården. Det finns samma wifi nätverk där, trådat mellan husen och en wifi router (eller vad det nu heter) till i det andra huset. Det är ca 50m mellan byggnaderna så lite för långt att tro att det funkar med samma controller till hela området.
Jag tycker jag läst någon stans att det går att köra en "slav" controller, var det Telldus lite V2 som klarar det, eller är jag helt ute och cyklar..?
Frågan är väl eg: finns det nått sätt att styra olika hus (på samma nätverk men utanför Zwavens räckvidd) från samma app?
Det andra huset är en gårdsbastu och där skulle en tempgivare i bastun med visning av temp i appen vara kalas

Vera plus verkar i minan nybörjar ögon vara bra men klarar den att fixa detta? Tex i kombination med en billigare Vera i bastun. Det som tilltalar mig med Veran är att den klarar både Zwave, 433Mhz och andra protokoll liksom Telldusen (som har varit slut under en längre tid nu).
Jag har beställt en Vera plus till en bekant för hans lampstyrnings projekt och kommer då att få lära mig hur den funkar men är inte främmande att köpa nått annat åt mig.
God råd uppskattas!