Problem med Fibaro wall plug.

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
jkeero
Wannabe

Problem med Fibaro wall plug.

Inlägg av jkeero »

Hej! Har problem med en ny Fibaro wall plug.
Den funkar att slå på och av men när det är en större last från 100 W och uppåt så dör den efter nån sekund. Färg ringen som visas på pluggen lyser först blå färg som är 100 w och sen ökar den direkt till röd färg och bryter. Har kollat konfigurationen på pluggen, och alla värden verkar vara rätt..

Har testat ta bort wall pluggen från Controllen, (Zipato) . Skulle testa lägga in den igen, men det går inte. Den hittar enheten, men sen håller den på konfigurera tills det blir time-out i inkluderingen...
robpow
Wannabe

Re: Problem med Fibaro wall plug.

Inlägg av robpow »

Det är inte så att parameter 70 är satt till nåt lågt värde som gör att den slår av?

http://www.fibaro.com/manuals/en/FGWPE_ ... .1-2.3.pdf

Sen gillar inte små reläer att bryta stora induktiva laster typ dammsugare och andra stora elmotorer. Då kan reläet börja krångla.

Mattias
jkeero
Wannabe

Inlägg av jkeero »

Den är inställd på 2500 W...
Nu kan jag inte få in wallpluggen i systemet igen, går ej att para den.... Misstänker att det är nått knas med själva pluggen.
jkeero
Wannabe

Inlägg av jkeero »

Kan tillägga att den har krånglat sen jag fick den!!
ChristofferP

Inlägg av ChristofferP »

Jag har också stora problem med en sprillans ny Fibaro Wall Plug (FGWPF-102-ZW5). Den fungerar att slå av och på men jag kan se i både OpenHAB och via diverse OpenZWave-implementationer (samt andra mjukvarucontrollers) att den inte verkar svara korrekt på anrop att returnera sin konfig – vilket leder till timeouts. Det går heller inte att sätta några parametrar.

Har försökt exkludera, återställa enheten till fabriksinställningar och inkludera på nytt men jag får precis samma beteende ändå. Tar tacksamt emot fler tips om någon har något, annars lutar det åt reklamation.
TGz-Pekasus
Wannabe

Inlägg av TGz-Pekasus »

Thank you infomation.

sbobet mobile
Skriv svar