Fibaro sensor med TellStick ZNet Lite v2.

Diskussioner runt sensorer med Z-wave.
Sensor går att köpa här: https://www.m.nu/z-wave/sensorer
Poteta
Wannabe

Fibaro sensor med TellStick ZNet Lite v2.

Inlägg av Poteta »

Hej!
Jag har en Fibaro motion sensor som jag vill använda för att tända en lampa som styrs av Fibaro wall plug. Jag har lyckats få sensorn att tända lampan när den triggas men lampan släcks aldrig efter tiden som jag ställt in i sensorn.
Måste jag göra en händelse till för att släcka? Jag trodde att händelsen jag gjort för att tända kommer släcka lampan när tiden har gått ut men det kanske inte fungerar så?
etompau
Tar hemautomation på allvar

Re: Fibaro sensor med TellStick ZNet Lite v2.

Inlägg av etompau »

Har du inget från-kommando i din händelse kommer naturligtvis inget att släckas.
Du får skapa en händelse för släckning som triggas av från-kommando från din detektor eller lägga en fast från-tid i din händelse mha ett fördröjningskommando (kräver Pro-abonemnag.)
Poteta
Wannabe

Re: Fibaro sensor med TellStick ZNet Lite v2.

Inlägg av Poteta »

Jag har testat lägga in ett släck-kommando också och det fungerar utmärkt. Problemet nu är att jag skulle vilja använda sensorn som en närvarodetektor också om det går. Den tänder en lampa som jag vill ska lysa ända tills jag går därifrån. Om sensorn får en impuls när den redan är på vill jag att den ska börja räkna om timern.
Troligtvis ställer jag in det på själva sensorn men fattar inte hur.

Det är kanske bättre jag förklarar hur jag vill ha det. :?
Sensorn ligger på skrivbordet vid datorskärmen. Bakom skärmen har jag klistrat upp en LED-strip som jag vill ska lysa när jag sitter vid datorn på kvällen. När jag går iväg ska det slockna efter typ 10-15 min. Allt fungerar förutom att LED-stripen slocknar med jämna mellanrum trots att jag rör tillräckligt på mig hela tiden. Så jag vill att den inställda tiden på sensorn börjar räkna om tiden vid rörelse trots att den redan är på "On".
Skriv svar