Ursäkta att jag gräver upp en gammal tråd, men den handlar om det jag precis tänkte fråga så jag tyckte det passade bra.
Är det någon som nått den magiska gränsen och knäckt LED-Puls detektorn?
Jag beställde LED-Puls detektor och räknare till jobbet utan att kolla hur många pulser per kWh elmätaren ger, fick se när jag skulle installera detektorn att mätaren ger 10 000imp/kWh. Jag blev lite orolig men tänkte att det bara är att köra på och se hur det går.
Under veckan jag loggat hitintills har vi inte varit över 27kW, men då har det varit milt väder så inget tillskott har gått på bergvärmeanläggningen (underdimensionerad men det är en annan historia) eller i ventilation. Vi har 3x63A huvudsäkringar (43,5kW = 120imp/sek + eventuella toppar över huvudsäkringarnas märkning) och vi har innan loggning påbörjats legat runt 60A på alla 3 faser vid några enstaka tillfällen men ändå flera timmar i sträck.
Skall bli spännande att se hur LED-Puls detektorn hänger med, jag har jämfört förbrukning på elmätaren med mina loggningar och det stämmer ner till 0,1kWh som är den nogrannhet jag kan se på elmätaren
Mätaren har IR-diod, är det någon speciell anledning man använder det? Snabbare av/påslag?!
Allt funkar bra som sagt, skall bli intressant och se hur det funkar vid högre effekttoppar.