Hej!
Jag köpte en tubmotor (RULL-433-12V) av er för drygt ett år sedan, som har fungerat bra fram till oktober förra året, då den slutade tvärt när den rullade ned gardinen. Efter att ha monterat ned gardinstången och tagit ut motorn kan jag inte få igång själva motorn även om jag nollställer minnet genom att hålla in programmeringsknappen.
Den piper som den ska men inte mycket mer händer. Jag har försökt programmera in fjärrkontrollen igen men motorn aktiveras inte när jag trycker upp eller ned. Vad kan jag göra?
Väcker liv i den här tråden igen. Min tubmotor har också lagt av efter ca 3 år och 1800 hissningar upp och ner. Kör jag motorn så rör sig inget, den står bara och knäpper. Någon mer som haft det felet? Är motorn helt slut? Eller går det göra nått?
Har ingen garanti kvar. Men trist att den inte höll längre. Kanske inte så förvånande när de är så högljudda (väldigt högljudda). Får se hur länge till min andra håller.
Per-Eric skrev: 24 aug 2019, 15:26
Har ingen garanti kvar. Men trist att den inte höll längre. Kanske inte så förvånande när de är så högljudda (väldigt högljudda). Får se hur länge till min andra håller.
Verkligen tråkigt att höra!
Vi har några på kontoret som vi kör dagligen och har även några privat som fungerat felfritt i över 5 år. Reklamationsfrekvensen på motorerna är extremt låg så förhoppningsvis håller den andra motorn betydligt längre.