Appen kan nu laddas ner från Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... .tnuwidget
Testa och återkom med buggar/kommentarer i den här tråden!
Outline lägger en 1px tjock svart outline på texten på widgeten. Har man en mörk bakgrund syns inte outlinenBarometer skrev: 28 apr 2021, 18:19 1. Jag har valt den mätstation jag brukar använda (Stockholm/Tullinge) och ändrat stilstorleken. Provade även att välja olika fonter och bold/italic/outline. Outline gör ingen skillnad på de fonter jag provade. Varför ska Outline göra?
Det där är en kvarleva från när det fanns en handfull mätpunkter i Stockholm. Jag håller helt med om att det är overkill delux att så många heter Sthlm nu. Numera går det ju dessutom att söka på kommun, så det är helt klart överflödigt. I sak har det inte med widgeten att göra även om fenomenet blir påtagligt i appen. Är bara något hundratal mätpunkter som behöver redigeras.Barometer skrev: 28 apr 2021, 18:19 2. Jag har alltid retat mig på mätstationernas namn i Temperatur.nu. Varför måste ex.vis Tullinge heta Sthlm/Tullinge? Jag vill bara se Tullinge. Fast man får väl vara glad att inte alla i listan får grannkommunens namn framför. Det borde ju räcka med att förtydliga i de få fall när orter har samma namn.
Det är en kvarleva från Hipstertemp. Som togs fram när det bara fanns en handfull mätpunkter i varje ort. I kravspecen till nya appen står det att funktionalitet i Hipster Temp skulle replikeras.Barometer skrev: 28 apr 2021, 18:19 4. Varför finns överhuvudtaget funktionen "Only show city in widget"? Aktivering av den borde ju resultera i att bara Tullinge visas i mitt fall. Hundra orter runt Stockholm får ju annars samma namn! Eller en förkortning...
Appen kodas i asien, och det blir lite bökigt att ha den på svenska under utvecklingen. Tanken är att den ska vara på svenska vid lanseringBarometer skrev: 28 apr 2021, 18:19 5. Varför är all text på engelska? Appen riktar ju sig i huvudsak till svenktalande. Mitt Android är svensktalande. Vi bör ju åtminstone kunna välja vilket språk appen ska presentera sig i.
Tack! Tester runt autouppdatering skulle vara bra och även försöka få den att crasha så vi kan åtgärda sådana buggar innan den lanseras.Barometer skrev: 28 apr 2021, 18:19 Annars ser allt snyggt och prydligt ut! Är de något som specifikt behöver kollas?
Det förklarar varför jag inte ser Outline. Jag har HELT svart bakgrund i launchern.elf98 skrev: 28 apr 2021, 19:58 Outline lägger en 1px tjock svart outline på texten på widgeten. Har man en mörk bakgrund syns inte outlinen
Går det att söka på kommun? Menar du typ Sthlm och Malmö? Sökte på Botkyrka fick varken upp Tullinge, Tumba eller Sorunda. Egentligen behövs ju Kommun eller centralortsnamnet bara när man söker sin mätpunkt. Den behöver ju inte synas i widgeten. Användaren vet nog var hen är.elf98 skrev: 28 apr 2021, 19:58 Det där är en kvarleva från när det fanns en handfull mätpunkter i Stockholm. Jag håller helt med om att det är overkill delux att så många heter Sthlm nu. Numera går det ju dessutom att söka på kommun, så det är helt klart överflödigt. I sak har det inte med widgeten att göra även om fenomenet blir påtagligt i appen. Är bara något hundratal mätpunkter som behöver redigeras.
Det är nog en bra lösning.elf98 skrev: 28 apr 2021, 19:58 Mer logiskt nu är nog tre val:
a. Hela namnet
b. Första delen (före /)
c. Sista delen (efter /)
Låter bra!
Med autouppdatering, menar du då om man flyttar sig geografiskt mellan mätpunkter? Eller bara att temperaturen uppdateras som den ska under dygnet? Eller menar du möjligen uppdatering av programvaran?elf98 skrev: 28 apr 2021, 19:58 Tester runt autouppdatering skulle vara bra och även försöka få den att crasha så vi kan åtgärda sådana buggar innan den lanseras.