Ny version av temperatur.nu-appen för Android och iOS

Allmän diskussion om allt som kan relateras till väder.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
JEwenson
Wannabe
Inlägg: 14
Blev medlem: 03 jul 2019, 13:24
Ort: Karlstad
Kontakt:

Ny version av temperatur.nu-appen för Android och iOS

Inlägg av JEwenson »

Hej

Tänkte bara slänga in ett inlägg här om att appen jag byggt sedan hösten 2019 för Android och iOS nu finns i en ny version (1.4) som tar hand om ett av de absolut mest frekventa önskemålen, temperaturgrafer. Bifogar en skärmdump på hur den ser ut om man vill kika i förväg, annars så finns den att hämta via Apple App Store samt Google Play för den som vill hämta och testa.

För att förekomma ett annat synnerligen vanligt önskemål, det om widget, så är det tyvärr inte aktuellt att implementera i dagsläget. Appen byggs i något som heter Flutter för att jag ska kunna bygga den till både Android och iOS samtidigt, med samma utseende, men detta medför även att man får ge upp viss plattformsspecifik funktionalitet såsom widget. Så länge stöd för det inte finns i Flutter så kommer jag tyvärr ej kunna lägga till widget i min app. Dessbättre finns ju sedan ett tag tillbaka en ren widget att hämta för er med Android, ni finner även den via Google Play på https://play.google.com/store/apps/deta ... .tnuwidget.

Har man önskemål, tips eller förslag utöver widget så får man hemskt gärna bidra på lämpligt vis. Är man grym på UI/UX och har bra förslag på hur appen kan byggas snyggare och bättre så vore det enormt tacksamt! Kommande utveckling inkluderar en ombyggnad av navigation i appen, från nuvarande meny till en menyrad i botten av appen istället. När/var/hur återstår att se. Allt sker på fritiden och utan ersättning.

Slutligen vill jag även passa på att tacka temperatur.nu och Erik som har gjort stora ansträngningar med sitt API senaste året, något som gjort stor skillnad i att kunna förbättra min app!
Bilagor
Screenshot_20210626-123538.jpg