Rullgardin via Homey?

Diskussioner och support runt styrenheter med stöd för 433MHz
Köp din styrenhet här: https://www.m.nu/433mhz-1/styrenheter-433mhz
Stabo
Inlägg: 2
Blev medlem: 02 jan 2022, 16:51

Rullgardin via Homey?

Inlägg av Stabo »

Hejsan. Jag tittar på den här rullgardinsmotorn. Min erfarenhet på området är begränsad, men om den styrs över 433 MHz så borde väl åtminstone grundförutsättningarna för att styra den via Homey finnas? Förutsatt att det finns en app som kan protokollet förstås.

Min enkla fråga blir om det är nån som tittat på det här och kommit nånstans?
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Rullgardin via Homey?

Inlägg av supportM »

Hej,

Du kommer att ha en trevligare upplevelse om du använder vårt Z-wave kit istället.
Det kan gå att få in med 433 men Z-wave är mer smärtfritt.

https://www.m.nu/rullgardin-markis/moto ... z-wave-24v
// Officiellt supportkonto för m.nu
Stabo
Inlägg: 2
Blev medlem: 02 jan 2022, 16:51

Re: Rullgardin via Homey?

Inlägg av Stabo »

Hej. Tack för svaret! Ok, Z-wave hellre än 433 MHz, tack för lärdomen :). Men vad jag kan se så har Homey inbyggt stöd för Z-wave. Stämmer det? Då skulle jag vilja pröva den vägen först åtminstone. Har nån prövat att ansluta rullgardinsmotorn till Homey via Z-wave?
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Rullgardin via Homey?

Inlägg av supportM »

Stabo skrev: 03 jan 2022, 12:37 Hej. Tack för svaret! Ok, Z-wave hellre än 433 MHz, tack för lärdomen :). Men vad jag kan se så har Homey inbyggt stöd för Z-wave. Stämmer det? Då skulle jag vilja pröva den vägen först åtminstone. Har nån prövat att ansluta rullgardinsmotorn till Homey via Z-wave?
Homey har inbyggt stöd för både Z-wave och 433 (samt ZigBee, Bluetooth och WiFi). Stödet för Z-wave är dock betydligt större för Z-wave därav att jag rekommenderar den lösning för dina rullgardiner.
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar