Styrenheter till hemmabio

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Maverick465
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 apr 2022, 14:58

Styrenheter till hemmabio

Inlägg av Maverick465 »

Hej!
Har precis byggt mig en hemmabio och skulle vilja styra allt via röstkommando och t ex en iPad.
All belysning är kopplade via Plejd med gateway och därefter finns förstärkare, projektor, apple-tv och Ps5 inkopplat. Önskemålet är att få allt att starta igång via ett röstkommando. Som t ex ljuset släcks, förstärkare och projektor går igång samt att musik/filmklipp visas upp. Därefter skulle jag vilja kunna styra allt från mobil/padda för att slippa alla fjärrkontroller.
Tips vilka enheter som rekommenderas av alla proffs här inne uppskattas högt :D !
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Styrenheter till hemmabio

Inlägg av supportM »

Hej!

Jag kör faktiskt själv en liknande set-up hemma :) Styr allt med en Homey Pro kopplat till Google Assistant samt en Broadlink RM4 Pro. Dock inte att något börjar autospela, det sätts igång med ett andra kommando.

Homey Pro är för närvarande slut i vårt lager men fler är på ingång. Du kan också lösa detta med Home Assistant installerat på tex en Raspberry Pi. Maila gärna oss på info@m.nu om du vill bolla lite!
// Officiellt supportkonto för m.nu
Maverick465
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 apr 2022, 14:58

Re: Styrenheter till hemmabio

Inlägg av Maverick465 »

Grymt! Mailar dig på den angivna adressen!
Skriv svar