Har nyss sett denna, https://www.m.nu/dimmer-zigbee/smart-kr ... als-zigbee, vilken ju är ett rejält lyft mot tidigare när alla dimmers bara var en kanal. Som så många andra har jag i badrummet en dubbel-brytare där ena är återfjädrande till dimbar takbelysning, och den andra är ren on/off till spegel/badrumsskåp.
Fråga: går ovanstående krondimmer att använda som dimmer + on/off, dvs att stänga av dimringen på ena kanalen? Eller finns det ett alternativ på marknaden för dimmer+on/off? Jag har åtminstone inte lyckats hitta någon
Jag köpte denna, och förutom att den är stor och svår att få plats med i en vanlig dosa, så verkar den funka bra. Det går att tända/släcka och dimra båda kanalerna via återfjädrande strömbrytare.
Jag använder Home Assistant och zigbee2mqtt, och där lyckas jag tyvärr bara få in ena kanalen. Vet ni något om hur detta skulle kunna gå att lösa?
dunderklumpen skrev: ↑20 aug 2022, 12:59
Jag köpte denna, och förutom att den är stor och svår att få plats med i en vanlig dosa, så verkar den funka bra. Det går att tända/släcka och dimra båda kanalerna via återfjädrande strömbrytare.
Jag använder Home Assistant och zigbee2mqtt, och där lyckas jag tyvärr bara få in ena kanalen. Vet ni något om hur detta skulle kunna gå att lösa?
dunderklumpen skrev: ↑20 aug 2022, 12:59