Hej,
Sorry för att jag lånar tråden.hannuse skrev: ↑24 sep 2022, 15:47 Det tog helt enkelt bara extremt lång tid, säker 5 minuter, och det kändes ibland som att den helt stannat av i sin inkluderingsprocess.
Men till slut var den färdig, och allt fungerar perfekt.
Fick göra lite förändringar i konfigurationen eftersom den bland annat var inställd på att skicka värden alldeles för sällan till exempel, men allt fanns beskrivet i manualen.
Telldus kan inte skicka automatiska rapporter, men jag gör som så att jag aktiverar funktionen som lagrar historik.
Så det är väldigt enkelt att bara gå in och titta på vilket värde som var vid månadsbrytet.
Kan vara så att dom tar ut varandra. Jag har läst löst på nätet att dom inte trivdes för nära varandra. Speciellt när man inkluderar dom i sitt nätverk.
Hej.Cyrre skrev: ↑13 okt 2022, 20:00Sorry för att jag lånar tråden.hannuse skrev: ↑24 sep 2022, 15:47 Det tog helt enkelt bara extremt lång tid, säker 5 minuter, och det kändes ibland som att den helt stannat av i sin inkluderingsprocess.
Men till slut var den färdig, och allt fungerar perfekt.
Fick göra lite förändringar i konfigurationen eftersom den bland annat var inställd på att skicka värden alldeles för sällan till exempel, men allt fanns beskrivet i manualen.
Telldus kan inte skicka automatiska rapporter, men jag gör som så att jag aktiverar funktionen som lagrar historik.
Så det är väldigt enkelt att bara gå in och titta på vilket värde som var vid månadsbrytet.
Vilka ändringar gjorde du i konfigurationen?
Jag har själv installerat tre stycken för att ha koll på VVB, Bergvärme och Inkommande totalt. Tycker det spretar alldeles för mycket.
Jag kör själv genom HA och ser ibland peakar på W kring 50KW till 500MW. Och även VVB som drar mer än inkommande och Bergvärme tillsammans.
Tack på förhand.