Vilken trafo?

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Tribaliztic
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 mar 2020, 20:49

Vilken trafo?

Inlägg av Tribaliztic »

Jag har tre trafo nu, som driver fyra led-spottar vardera, se bifogad bild för info. Finns det en zigbee-trafo jag kan använda till alla spottar möjligen? Tänkte först sätta en puck bakom uttaget men det är ju enklare att bara byta ut tre trafo mot en om det är möjligt.
Bilagor
1666772389735.jpg
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Vilken trafo?

Inlägg av supportM »

Tribaliztic skrev: 26 okt 2022, 10:26 Jag har tre trafo nu, som driver fyra led-spottar vardera, se bifogad bild för info. Finns det en zigbee-trafo jag kan använda till alla spottar möjligen? Tänkte först sätta en puck bakom uttaget men det är ju enklare att bara byta ut tre trafo mot en om det är möjligt.
Hej,

Jodå, det finns. T ex https://www.m.nu/drivdon-dimbara/drivdo ... nt-current


//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Tribaliztic
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 mar 2020, 20:49

Re: Vilken trafo?

Inlägg av Tribaliztic »

Tack för snabbt svar! Den klarar av att driva alla spottar själv? Bara koppla alla direkt på? Är det skruvkopplingar på den eller behövs nån speciell kontakt på kabeln? Nuvarande trafos har nån mystisk kontakt som jag inte hittat nån annanstans än just på ballingslövs egna grejer.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Vilken trafo?

Inlägg av supportM »

Hej,

Det beror på hur mycket varje spott drar på egen hand. Men det är rätt bra kapacitet på den så det är helt möjligt :)
Det är klämkontakter så du behöver ingen särskild kontakt.
// Officiellt supportkonto för m.nu
Tribaliztic
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 mar 2020, 20:49

Re: Vilken trafo?

Inlägg av Tribaliztic »

Spottarna är inbyggda så kan inte se dom men om man utgår från max vad mina trafos ger?
Tribaliztic
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 mar 2020, 20:49

Re: Vilken trafo?

Inlägg av Tribaliztic »

Fick bekräftelse från en elektriker, beställning gjord, tack för hjälpen!
Skriv svar