Den här frågan relaterar till tråden: viewtopic.php?t=9060 men handlar inte om samma sak.
Jag har en Fibaro Smoke Sensor FGSD-002 på ett ställe i sommarstugan, ute i en gäststuga, som inte skickar temperatur som den ska. Hela systemet är uppbyggd med en RPi och Z-way. Mellan controllern sitter ett par repeaters (Aeotec Range Extender 7).
Enheten beter sig som om hysteresis-värdet är ställt på 10 grader (dvs. variabel 21=100) eftersom jag har fått enstaka rapporter, först när gäststugan var uppvärmd och jag satte dit sensorn, så fick jag en rapport om 25,5 grader, och nästa dag (när värmen var avstängd) en rapport på 15,5 grader. Sedan dess (i skrivande stund 5 dagar sedan) har jag inte fått någonting. Jag vet att temperaturen varit nere på 10 grader vid ett tillfälle, eftersom det var då jag var där och satte in en temporär värmefläkt.
Jag har nu manuellt satt 21 till 4 (default är 10 = 1 grad), vilket ska innebära att sensorn ska skicka en uppdatering varje gång temperaturen går upp eller ner 0,4 grader från förra rapporterade temperaturen. Men ändå händer ingenting...
Rutterna från controllern verkar gå direkt till sensorn, medan rutten från sensorn går antingen direkt till controllern eller via repeatrarna, med en successrate på 27%.
Nån som har några möjliga förklaringar? Kan man ha får många repeatrar för nära varandra som gör att de stör ut varandra?