Neo Coolcam Matter relä (NAS-WR10W)

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Forder

Neo Coolcam Matter relä (NAS-WR10W)

Inlägg av Forder »

Har köpt ett gäng sådana här reläer men kan inte få dem att pair:a varken med homey pro eller homekit. Enl instruktion ska det bara vara att följa flow för matter i respektive app, scanna qr kod och sen ska det vara biff? Nu står appen bara och stampar ett bra tag efter man scannat qr kod innan den till slut ger upp.

När det inte funkade rakt av har jag även testat att hålla in knappen på relät tills indikatorlampan börjar blinka innan jag initierar pairing, men samma resultat.

Har jag missat något eller kan det vara tal om nån defekt? Har inte velat öppna mer än en innan jag vet att det funkar så har bara testat på en enhet än så länge
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Re: Neo Coolcam Matter relä (NAS-WR10W)

Inlägg av supportM »

Tråkigt att det strular!

Flera kunder som haft problem med att para dessa, men tror oss kommit fram till följande:

1. Du måste vara på ett WiFi nätverk som är endast 2.4GHz. Inget flerkanalskör alltså.
2. Du måste uppdatera din telefon till senaste versionen av allt. Så senaste IOS eller Google Play Services

Om du vill kan du annars testa att först para dem med Tuya Smart appen. Därifrån kan du dela dem via matterkod istället och se om det fungerar bättre

Forder skrev: 05 nov 2023, 08:56 Har köpt ett gäng sådana här reläer men kan inte få dem att pair:a varken med homey pro eller homekit. Enl instruktion ska det bara vara att följa flow för matter i respektive app, scanna qr kod och sen ska det vara biff? Nu står appen bara och stampar ett bra tag efter man scannat qr kod innan den till slut ger upp.

När det inte funkade rakt av har jag även testat att hålla in knappen på relät tills indikatorlampan börjar blinka innan jag initierar pairing, men samma resultat.

Har jag missat något eller kan det vara tal om nån defekt? Har inte velat öppna mer än en innan jag vet att det funkar så har bara testat på en enhet än så länge
// Officiellt supportkonto för m.nu
Lilytwig
Wannabe

Re: Neo Coolcam Matter relä (NAS-WR10W)

Inlägg av Lilytwig »

De går numera fint att para med Homey. Jag har mesh-nät för både 2,4 och 5GHz och det stör inte alls.
Skriv svar