Har faktiskt inte stött på det tidigare, men nu är första gången.
En Sunricher Z-Wave Push-button Coupler är införskaffad och inkludering påbörjad.
Hmmm...
"Device specific pin code" på 5 siffror behövs för att fullfölja säkerhetsklassen.
Var är den?
Borde vara tryckt på enheten, men saknas.
Inte i manualen
Inte på kartongen.
Jag använder "Home Assistant"
Enheten är en SR-ZV2833PAC
Högsta säkerhet: Ingen
Z-Wave Plus: Version 2
Assar skrev: ↑09 feb 2023, 14:56
Har faktiskt inte stött på det tidigare, men nu är första gången.
En Sunricher Z-Wave Push-button Coupler är införskaffad och inkludering påbörjad.
Hmmm...
"Device specific pin code" på 5 siffror behövs för att fullfölja säkerhetsklassen.
Var är den?
Borde vara tryckt på enheten, men saknas.
Inte i manualen
Inte på kartongen.
Jag använder "Home Assistant"
Enheten är en SR-ZV2833PAC
Högsta säkerhet: Ingen
Z-Wave Plus: Version 2
Hej,
Har ens Home Assistant stöd för det!?
Testa att ange 00000 så länge så skall jag kolla med leverantören och se
Jo, det verkar finnas stöd för detta i HA.
Har testat diverse varianter av koder utan resultat.
Manualen nämner en QR-kod som skall finnas på enhet, kartong eller manual. Denna QR-kod lyser dock med sin frånvaro.
Jag anar att denna QR-kod egentligen är kopplad till förfarande kring köp av prylar och förkonfigurering i systemet. Något Sunricher tycker att m.nu skall bifoga?
Assar skrev: ↑08 jan 2024, 11:51
Jo, det verkar finnas stöd för detta i HA.
Har testat diverse varianter av koder utan resultat.
Manualen nämner en QR-kod som skall finnas på enhet, kartong eller manual. Denna QR-kod lyser dock med sin frånvaro.
Jag anar att denna QR-kod egentligen är kopplad till förfarande kring köp av prylar och förkonfigurering i systemet. Något Sunricher tycker att m.nu skall bifoga?
Hi
It sounds like you're encountering a frustrating issue with the missing QR code. If the manual specifies its presence but you can't find it, it might be worth reaching out to Sunricher support for clarification. They may have specific guidance or a workaround for the purchasing and pre-configuration process. Additionally, checking if there are any firmware updates or online resources related to your unit could be helpful.Mp Bhulekh