Observatör Arvika sökes

Har kan du diskutera allt som inte passar i något av de andra forumen
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
Goffe
Wannabe

Observatör Arvika sökes

Inlägg av Goffe »

Hittar inte riktigt någon lämplig kategori... men men, här får väl duga då:

Situationen är iaf som sådan att jag hastigt och mycket lustigt fått jobb i Karlstad där jag också lyckades hitta lägenhet med kort varsel, så jag sitter redan häruppe och myser på 100mbit i skrivande stund ;) Väderstationen och ena servern står dock kvar borta i min gamla bostad och tickar på som vanligt, men Internetuppkopplingen klipps där den 15/3 och Goffes väderrapportering från Arvika kommer därefter att vara ett minne blott.

Känner inte till någon lämplig person som kan ta över rapporteringen men ska höra mig för lite mer noggrant nu i dagarna, och då annonserar jag självklart här i forumet där entusiasterna finns...

Så, om det finns någon som konstigt nog skulle vara bosatt i Arvika med omnejd, eller kanske känner någon där med förutsättningar att driva en väderstation så vore ju det alldeles utmärkt, så man slipper muta otekniska släktingar att försöka ta över ett sådant ärofyllt uppdrag :wink:

Om intresse finns men väderstation saknas så kan jag sälja min WS-3600 skamligt billigt, ev även en gammal inkörd serverdator om också det skulle saknas... licens till Weather Display och Wunderground.com-konto ingår isf.

Jag svarar snabbast på goofy@comhem.se
//Goffe
Användarvisningsbild
Goffe
Wannabe

Inlägg av Goffe »

Både servern och uppkopplingen hos min stackars moster där nuvarande väderstation är inhyst har blivit mer och mer instabil på senaste tiden, senast ett avbrott på flera dagar... inte direkt optimalt.

Såååå... jag bumpar denna just in case, men oddsen är väl inte stora att någon ädel person skulle bo i den lilla staden Arvika ;) men iaf, annars får servern stå kvar och tugga tills den ger upp totalt, och DÅ måste ju Arvikaborna ta sitt ansvar eller hur? :p
Skriv svar