Enkel enrads logg från LogTemp?

LogTemp är en enkel mjukvara med ett brett stöd för temperatursensorer AD-chip samt luftfuktighetsmätare.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
BjörnH
Tar hemautomation på allvar
Ort: Sandsjön, Svenljunga. (Flyttat från Göteborg, Guldheden)
Kontakt:

Enkel enrads logg från LogTemp?

Inlägg av BjörnH »

Såg nya guiden från elf98 (tack) om vad som kan göras för att ge temperatur.nu tillgång till data.

Hittar inget sätt att enbart få ner en enkel rad för detta ändamål. Något jag missar?
Hur gör ni andra för att låta temperatur.nu polla?

Skrev en snutt i VB6 som fixar det tills jag kommit på bättre lösning. Problemet jag har med VB-program är att de kan sluta funka när det så behagar.
Min egen Väderservice hos Vishet.se
Mitt program för att styra Tellstick: Switch
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Från Logtemp går det utmärkt att använda xml/csv/html-filerna.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
BjörnH
Tar hemautomation på allvar
Ort: Sandsjön, Svenljunga. (Flyttat från Göteborg, Guldheden)
Kontakt:

Inlägg av BjörnH »

Javisst, men då kommer alla tre givarna med. Vad jag funderar på att göra, det är att skifta den loggade datan från två olika givare beroende på tiden.

Mesta tiden på dygnet har jag sol på sydsidan och det kan bli oerhört varm där. Huset är som en hästsko/parabol med öppning mot syd.

Nordsidan däremot har bara sol på kvällen och bör ge sannaste visningen. Däremot är det svårt att hänga ut "solskydd" där. Verkar bli mer än en grad extra nu trots att solen inte varit stark.

Uppdaterad 19 maj:
Utvecklade mitt lilla program till att kunna läsa av två givare (datafilerna) och bara spara den med lägst värde. Alltså de filer som LogTemp skriver, typ "510008014D026D10.txt". Eftersom jag har två utomhusgivare, en på vardera sidan av huset, bör ju därmed den sannaste visningen fås. Vill någon prova så hämta här (TempRun.zip).
Min egen Väderservice hos Vishet.se
Mitt program för att styra Tellstick: Switch
Skriv svar