Undran om Nexa o kvalitet

Har kan du diskutera allt som inte passar i något av de andra forumen
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
gflygt
Tar hemautomation på allvar

Undran om Nexa o kvalitet

Inlägg av gflygt »

Jag köpte, dock inte här i butiken, tre Nexa uttag och fjärrkontroll.

Min undran är bara. Är det fler som råkat ut för att 1 av 3 mottagare inte fungerar. Sprillans ny, och dioden lyser, men den tar inte emot programmering som dom andra.

Gunnar
mcdanne82

Re: Undran om Nexa o kvalitet

Inlägg av mcdanne82 »

gflygt skrev:Jag köpte, dock inte här i butiken, tre Nexa uttag och fjärrkontroll.

Min undran är bara. Är det fler som råkat ut för att 1 av 3 mottagare inte fungerar. Sprillans ny, och dioden lyser, men den tar inte emot programmering som dom andra.

Gunnar
Min uppfattning är att NEXA har bra kvalite, jag har köpt mycket av de men inte haft några problem, speciellt jämfört med billigare märken.

Bara att reklamera å få nya.
Edis

Inlägg av Edis »

Jag har haft fjärrstyrda mottagare i en himla massa år och har avverkat ett flertal olika märken, men de senaste jag har köpt är Nexa och de har fungerat hur bra som helst. Jag har 14st i drift just nu varav 11 är från Nexa och de fungerar oftast klanderfritt, har ändå haft de i ett par år nu. Någon har hakat upp sig någon gång, men det har varit efter att man har haft loss den från uttaget och sedan stoppat in den igen.

Jag är iallfall grymt nöjd med dem!

Önskar bara att de utvecklade en fjärrbrytare utan dimmerfunktion som man placerar bakom ljusknappen. Har sådana med dimmerfunktion, men de går inte att använda till mina halogenarmaturer... Har testat :oops:
Bild
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Jo jag har faktiskt en också som inte vill funka efter programmering. :cry: Men generellt så är det mycket god kvalle på Nexa tycker jag.
gein

Inlägg av gein »

gflygt skrev:Jag köpte, dock inte här i butiken, tre Nexa uttag och fjärrkontroll.

Gunnar
Jag hade en Nexa som bråkade med mig men jag lyckades lösa det genom att återställa den. Koppla in den i ett uttag (så att dioden börjar blinka) och tryck på Group Off på fjärrkontrollen.
gein

Inlägg av gein »

Edis skrev:Önskar bara att de utvecklade en fjärrbrytare utan dimmerfunktion som man placerar bakom ljusknappen. Har sådana med dimmerfunktion, men de går inte att använda till mina halogenarmaturer... Har testat :oops:
Nexa jobbar på det och vad jag har hört ska den dyka upp i handeln nästa år.
gflygt

Inlägg av gflygt »

gein skrev:Jag hade en Nexa som bråkade med mig men jag lyckades lösa det genom att återställa den. Koppla in den i ett uttag (så att dioden börjar blinka) och tryck på Group Off på fjärrkontrollen.
Fungerade klockrent! Nu har jag 3 fungerande uttag.

Tack för hjälpen!
Skriv svar