jag har hemma rör draget i ett stjärnnät - så jag tänkte dra kabel och returkabel (efter förslag från Erik)från central ToR central - vind, ToR central-garage, ToR central-ute, etc och sedan i centralen koppla ihop allt så att det blir en lång kabel och att varje sensor har max förgrening på 1m.
1) då är frågan om vilken kabel jag kan använda - går det bra med partvínnad EKKX med 0,5mm diameter?
2) är det ok att skarva med sockerbit eller måste skarven utföras på speciellt sätt?
Partvinnad kabel är att föredra!
Skarva kabeln kan du göra på valfritt sätt.
Vid mycket långa när bör DS9490R användas för att få ett så problemfritt nät som möjligt.
Om du använder USB-adapter och partvinnad kabel kan jag inte tänka mig att du skall få några problem. Om du har många luftfuktighetssensorer kan du ev. behöva spänningsmata dem, men troligtvis inte.
Tempsensorn är någon mm, tjockare än själva kabeln.
jag funderar på att använda usb adaptern och din adapterkabel - och sedan köra med sockerbitar.
jag har sett att du dels har temp sensorer med ansluten sladd (gissar att dessa är lödda till sladd), t ex i kiten, dels har du lösa sensorer som man själv får fästa till sladd.
de lösa sensorerna - kan man stoppa in deras ben direkt in i sockerbiten och få 0m förgrening för de platser jag tycker att det skulle funka?
eller är det inte bra att skruva fast "benen" i sockerbiten?