CirruZZ skrev:Jag och min fru har en tävling i "kvadda extra-ljus"... frugan leder med 4-0!
Tur att det bara är extraljus.
Om vi kör tävling i bilkvaddning så står det 3 - 1 till frugan just nu.
Jag råkade göra en liten volt med min bil i januari för 3 år sen..
Än så länge har jag inte lyckats göra några större skador på/med fordon. Iofs så backade jag in i en ambulans med en ambulans en gång, men det blev bara en pytteliten buckla så det räknas knappt.
elf98 skrev:Skulle jag klippa gräset för första gången i år.
...
Plockar av kåpan och mäter på de två batterierna. 0 respektive 0 volt.
Efter 2h med en bilbatteriladdare vår jag 2V ur batteriet jag försöker ladda. SUCK.
Nya batterier kostar nästan 1000kr... Testar att ladda över natten så får jag se om det går att få liv i batterierna.
Om du är lite modig så finns det ett gammalt klassiskt trick, att ladda batterierna baklänges.
Kasta om sladdarna till laddaren och kör så ett dygn. Låt vila. Ladda sedan åt rätt håll.
Jag har aldrig prövat det själv, och jag inser att jag kanske lurar dig att spränga dig själv i luften...
...fast igår, så hade vi 7års kalas för 23 ungar i gympasalen på skolan. Väldigt lyckat...men OJ av slut i huvudet man var efteråt. Helt galet tempo... ...men alla barnen var nöjda, det var huvudsaken!
Jo sommar å ledigt i all ära, men det är faktiskt rätt skönt att komma till baka till vardags rutinerna igen. ...fast jag kommer sakna sommaren också...kan inte bestämma mig..
Ja, vädret får gärna fortsätta att vara om idag, kring 22 grader, soligt med lite stackmoln och inte allt för mycket vind.
Tänk om man slapp ens tänka på snöröjning...