Felmeddelande i Onewire log

Beyond Measure är En mycket flexibel Windowsmjukvara med stöd för ett mycket stort antal 1wire-enheter. Mjukvaran kan även skapa avancerade grafer.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
mysa
Wannabe
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 apr 2010, 11:56
Ort: Huskvarna

Felmeddelande i Onewire log

Inlägg av mysa »

Hej jag får följande felmeddelande: [2010-05-21 00:00:02][Error][Com.Pmalmberg.MSure.Modules.OneWire] Error while performing quick temperature conversions. You might want to disable this if you frequently get this error. Conversion will be made on a per-device basis this time.
[2010-05-21 00:00:02][Error]Unable to complete quick temperature conversion
vid Com.Pmalmberg.MSure.Modules.OneWire.DeviceOperation.PerformQuickTemperatureConversion(OneWireNetworkContainer network)
vid Com.Pmalmberg.MSure.Modules.OneWire.DeviceOperation.DoDefaultoperations(List`1 networkNodes, Dictionary`2 scheduledTimes)
Någon som vet vad det är för fel? Får ut värdena som dom ska ändå.
PerM
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 822
Blev medlem: 23 feb 2007, 14:46
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Felmeddelande i Onewire log

Inlägg av PerM »

Hej,

Ett nät med sensorer kan läsas av på två sätt:

1. Ala sensorer ombeds att göra sin temperaturberäkning samtidigt varefter varje sensor läses.
2. Varje sensor ombeds göra sin temperaturberäkning separat vartefter den läses.

Beroende på nätet fungerar inte alternativ 1 och det är det som resulterar i felmeddelandena. När alt 1. inte fungerar använder MSure alt. 2 istället.

För snabbare svar rekommenderar jag dig att ställa dina frågor på MSure's eget forum istället, sel länk i min signatur.
mysa
Wannabe
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 apr 2010, 11:56
Ort: Huskvarna

Re: Felmeddelande i Onewire log

Inlägg av mysa »

Ok tack för svar har ändrat så att alt1 är false så nu funkar det
Skriv svar