Har försökt installera owfs på min Dlink DNS-323 men utan resultat. Går det överhuvudtaget att installera det eller något annat program för att mäta temp med på denna maskin?
Kan inte speciellt mycket linux men har med lite hjälp av Internet lyckats få igång Tellstick så jag kan styra den genom en enkel php-sida. Linuxversionen i 323an verkar heta 2.6.12.6-arm1 om det är till nån hjälp.
Har försökt följa massa guider hur man ska få igång owfs, även den howto som finns på det här forumet men får problem redan när man ska lägga in dom olika paketen med kommandot:
sudo apt-get install automake autoconf autotools-dev gcc g++ libtool libusb-dev libfuse-dev swig python2.4-dev tcl8.4-dev php5-dev make build-essential
Då får jag upp detta fel: /ffp/bin/sh: apt-get: not found
Som sagt, kan väldigt lite om linux så vore mycket tacksam om nån hade lust att hjälpa till, om det nu går att fixa.
Ok nu har lyckats få in owfs men när jag kör ./configure får jag upp OWFS IS DISABLED och det ska tydligen bero på att fuse inte är installerat. Det går att köra make && make install men tittar jag i /opt/owfs/bin finns ingen owfs, bara några andra filer.
Har laddat ner fuse-2.7.4.tar.gz men när jag kör ./configure på den kommer detta felmeddelande upp efter en stund:
checking kernel source directory... Not found
configure: error:
*** Please specify the location of the kernel source with
*** the '--with-kernel=SRCDIR' option
configure: error: ./configure failed for kernel
Har hittat kernel-source till nasen så jag nu kan köra ./configure. Men nu har ett annat problem dykt upp när jag ska köra make && make install, nämligen "arm-linux-uclibc-gcc: No such file or directory". Har läst på ett annat forum att man kan "remove the "CROSS_COMPILE=arm-linux-uclibc-" from makefile" och då får man tydligen inte upp det felet. Var går man in och fixar det nånstans?