Easy Weather, intervall-tidpunkt

Generella Windowsfrågor och frågor gällande Windowsmjukvara som saknar egen forumkategori skall postas i detta forum
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
Dowser
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 811
Blev medlem: 10 mar 2007, 09:44
Ort: Trosa
Kontakt:

Easy Weather, intervall-tidpunkt

Inlägg av Dowser »

För ett antal år sedan gav jag min far en väderstation (National Geographic-brandad, kommer inte ihåg vilken modell det är egentligen) som använder sig av Easy Weather som dator-interface.
Han är helt nöjd med den, men har blivit lite irriterad över en sak: Loggnings-intervallet går att ställa fritt, och han har valt 30 minuter. Men tiden "glider" lite och ibland gör den "hopp" på 10-15 minuter.

Egentligen är det en ren skitsak, då det i 99.95% (eller så...) av fallen är 30 minuter mellan logg-punkterna, men han exporterar sedan ut det till excel, kombinerar med energiförbrukningen och diverse notiser, sedan skriver han ut och arkiverar det. Och då skulle det vara lite snyggare om tiderna var 12:00, 12:30, 13:00 istället för 12:12, 12:42, 13:12 etc.

Känner nån till om det finns någon sådan funktion i Easy Weather, eller skall jag bygga ett litet excel-macro åt honom? :)