Fuktmätaren

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
Dowser
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Fuktmätaren

Inlägg av Dowser »

Ser att den är slut i lagret och inte går att beställa.
Beräknas den, eller någon ersättare komma in senare?

Nästa fråga:
På informationen för Watermark Soil Moisture Sensor står det att den inte löses upp, det låter ju strålande!
Fast när jag för några år sedan läste på kring fuktighetsmätare behövde man byta ut gips-pluggen med jämna mellanrum.
Går det bra att placera sensorn permanent i marken, och låta den vara nedgrävd år efter år och förvänta sig någon form av tillförlitlighet?
Och hur lång kabel går det att ha till den? (Man vill ju gärna låta kortet vara ovanför backen och inte heller sticka upp mitt i gräsmattan. :) )

Även om säsongen börjar lida mot sitt slut börjar det bli dags att kika på något mer avancerat än crontab för att styra bevattningen. :D
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Re: Fuktmätaren

Inlägg av elf98 »

Fuktmätaren kommer förhoppningsvis in i lager igen. När är oklart.

Exakt hur länge den håller vet jag inte, men den info jag hittat/fått är att det är flera år. Inget håller för evigt.

Kabellängder vet jag tyvärr inte heller, men det bör ju inte vara något problem med ett par meter. Rätta mig gärna om jag har fel!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
Dowser
Kontakt:

Re: Fuktmätaren

Inlägg av Dowser »

Det låter utmärkt!
Då hoppas jag att den kommer in före nästa års bevattnings-säsong, mer bråttom än så har jag inte. :)

De som jag läste på om förut höll inte ens en säsong innan de var så urlakade att de behövde bytas. Så om de håller ett par år eller liknande är det helt okej och inget problem att gräva upp och byta då och då.
Skriv svar