Sala

Är något trasigt? Rapporterar en station konstant felaktiga temperaturer? Ge en så detaljerad beskrivning av vad som felar som möjligt, gärna med bilder/grafer.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
PeterT
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 70
Blev medlem: 05 nov 2007, 08:01
Ort: Sala

Sala

Inlägg av PeterT »

Jag har haft strul i drygt en vecka med mitt temperaturnät i Sala men nu är det ordning på grejerna. Sedan ungefär 30 minuter tillbaka levereras korrekt temperatur till temperatur.nu men fortfarande så visas inget på temperatur.nu mer än att det är problem att få korrekta värden. Jag ligger lite lägre ser jag än omgivande orter men det är en helt korrekt temperatur som levereras. Är jag bara för ivrig eller vad är problemet?
Användarvisningsbild
Dowser
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 811
Blev medlem: 10 mar 2007, 09:44
Ort: Trosa
Kontakt:

Re: Sala

Inlägg av Dowser »

Japp, du är lite ivrig. :)

Temperatur.nu har rätt omfattande kontroller för att undvika att felaktiga värden kommer in, vilket tyvärr också leder till att det dröjer ett tag tills den litar på dina värden efter ett längre avbrott.

Men nu ser jag att allt fungerar precis som det skall igen!
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sala

Inlägg av elf98 »

Det ligger inte någon delay på nya värden efter ett avbrott - men i praktiken brukar det ta några hämtningscykler innan temperaturen läggs in. Felkontrollssystemet är ganska komplext och inte helt lätt att förutsäga alla gånger längre...
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar