Senaste köpet

Har kan du diskutera allt som inte passar i något av de andra forumen
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
mgh
Gillar hemautomation

Re: Senaste köpet

Inlägg av mgh »

Jo
Nu har det hänt :)

En sån här kommer via posten nästa vecka

Bild
/Magnus
49ers forever
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Idag har jag köpt en ny liten kamera.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=403511
ixus100is.jpg
ixus100is.jpg (9.44 KiB) Visad 6736 gånger
Liten och inte särskilt dyr...

Undrar vilken kamera i ordningen det är! Har hunnit avverka en hel hög med kameror.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Bilagor
xperiaX10.jpg
xperiaX10.jpg (55.35 KiB) Visad 6700 gånger

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
bruka
Tar hemautomation på allvar

Inlägg av bruka »

elf98 skrev:Xperia X10.
Får vi be om en recension tack!?
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

20 sekunders review, jag skippar de rent tekniska specarna och går på det lite mer subjektiva:
  • Sjukt snabb
  • Displayen är enorm
  • Interfacet är riktigt rappt och det är mycket enkelt styra allt på telefonen. Är inte helt överens med tangentbordet, men jag är åas van vid ett riktigt tangentbort, har haft en X1 förut. Det som blir fel är att jag i bland missar tangenterna. Att telefonen inte har registrerat mina tryck har hänt någon enstaka gång och det känns som det är en vanesak hur man trycker.
  • Android market är riktigt användbart, ännu mer användbart blir det när vi svenskar får tillgång till betalappsen.
  • Mediascape och timescape har jag knappt testat och lär inte använda dem särskilt mycket heller.
  • Avsaknaden av multitouch/dualtouch är inte något som stör särskilt mycket.
  • Det medföljande BT-headsetet är riktigt bra.
  • Telefonen är mycket lättanvänd, jag har aldrig haft en androidlur tidigare men än så länge har jag inte stött på något konstigt. Jag har inte öppnat någon manual än.
Så sammanfattningsvis: Telfonen är riktigt riktigt bra och lär komma att bli en storsäljare.

Tidningen M3 och sidan feber.se har båda (och är de enda) sågat telefonen ordentligt. De problem som de beskriver existerar inte över huvud taget på den telefon jag har.

Driver temperatur.nu

Bild
Hoffan

Inlägg av Hoffan »

Kul å höra att någon gillar denna mobil...

Jobbar inom Telecom å har tyvärr bara kört dåliga grejer om den..

Har själv kört X1:an å va jävligt nöjd me den tills jag spräckte min display.. :(
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Vad har du hört för dåligt om telefonen då? Förutom det M3/feber.se skriver?

Jämför man responsen i tryckskärmen med X1an är X10an väldigt mycket snabbare/följsammare. Och jag har varit helnöjd med X1-telefonen.

Det enda tråkiga är att DT/MT inte stöds, men jag kommer inte att spela spel på telefonen och det finns andra lösningar än pinch to zoom.

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Gasolgrill Landman. Oj vad manligt!

En ny högtryckstvätt från Kärcher. Den gamla från jula som kostade 300kr går inte ens att jämföra med den nya! :)

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
Plutonium
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Plutonium »

Köpte lite nya prylar från komplett.
Nytt ljud till datorn, en till 1TB disk till NAS:en och en 500GB disk till Macbooken.
http://essunga.org
Moderator - Temperatur.nu
Niklas
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Niklas »

HTC Desire
Bild

och Wii Balance Board. :)
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator

Inlägg av CirruZZ »

Niklas skrev:HTC Desire
Bild

Okey, off topic, I know.... iPhone OS eller Android....för eller emot...vad säger ni?! Själv har jag en iPhone idag som...duger (jailbreak'ad förstås). Vad jag irriterar mig otroligt på är Appels översitteri...men grejerna funkar å andra sidan. Era åsikter? :roll:
Niklas
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Niklas »

CirruZZ skrev:
*bild*

Okey, off topic, I know.... iPhone OS eller Android....för eller emot...vad säger ni?! Själv har jag en iPhone idag som...duger (jailbreak'ad förstås). Vad jag irriterar mig otroligt på är Appels översitteri...men grejerna funkar å andra sidan. Era åsikter? :roll:
Jag tycker iPhone är OK. Gillar inte inlåsningen (eller översitteri som är ett ganska bra ord).
Har inte använt iPhone så värst mycket men av det jag har sett och använt så är det ju en riktigt skön mobil.
Jag måste säga att jag föredrar Android före iPhone OS. Jag är grymt nöjd med Desire än så länge.
Mindre nöjd med att Google inte får tummen ur och lanserar Market (finns bara gratisapp, ej betal) i Sverige. Det går ju att komma runt det problemet men jag vill behålla min garanti ett tag till. ;)
gein

Inlägg av gein »

Niklas skrev:
CirruZZ skrev:
*bild*

Jag tycker iPhone är OK. Gillar inte inlåsningen (eller översitteri som är ett ganska bra ord).
Har inte använt iPhone så värst mycket men av det jag har sett och använt så är det ju en riktigt skön mobil.
Jag måste säga att jag föredrar Android före iPhone OS. Jag är grymt nöjd med Desire än så länge.
Mindre nöjd med att Google inte får tummen ur och lanserar Market (finns bara gratisapp, ej betal) i Sverige. Det går ju att komma runt det problemet men jag vill behålla min garanti ett tag till. ;)
Du kan komma runt det även utan att roota telefonen. Köp ett UK SIM-kort och stoppa i det när du behöver köpa appar. Det fungerar på min Google Nexus One iaf.

iPhone vinner över Android när det kommer till själva touch-känslan. Annars klår Android iPhone på det mesta enligt mitt tycke. Apples inlåsning blev till slut alldeles för mycket och jag köpte en N1 när jag va i USA sist. Ångrar det inte för en sekund.
Niklas
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Niklas »

Har redan beställt ett t-mobile UK-simkort. ;)
Dessutom så har jag börjat kika lite på utveckling av mina egna program och nu har man ju fått igång market i emulatorn fast i de äldre versionerna. Väntar på att det ska komma igång i emulatorn för 2.1. Då kan man köpa appen där och sedan installera på telefonen.
Edis

Inlägg av Edis »

Igår köpte jag ett begagnat solpanel-kit, med en panel som kan ge upp till 80W (ca 1250*565mm stor), två 12V 75Ah-batterier, en 600W 12V till 220V-omformare och en laddregulator :D

Kopplade och donade lite ikväll och nu i kvällssolen gav det 2.8A vid 13.5V, vilket blir 37.8W. Riktigt kul! Tänkte sätta det till belysningen i vedboden, men jag tror att jag ska bygga något roligare av detta. Ska bli spännande att se vad det ger i riktigt solsken.

Blir nog till att köra all utomhusbelysning med detta, plus att det blir bra som backup om strömmen går. :D
Bild
Skriv svar