Mina ASM-erfarenheter är ju begränsade, men jag anser mig vara en duktig programmerare och jag tycker inte att ASM är lätt. Ja, att skriva små program går ju, men så fort det blir mer än en rutin så kommer genast problemen med stacken och allt vad det innebär att anropa subrutiner - delade register osv. Det är sååå lätt att det blir fel. Tacka vet jag C/C++ !
Naturligtvis är detta subjektivt. Sen är det lite ballt att skriva sakerna i ASM
Nu vet du att en PIC inte fungerar untan den magiska röken
Jag har ett antal PIC16F84-04, heter det dip-kapsel? Ej ytmonterade alltså.
De är programmerade en gång sen inte användna.
Men de kanske inte är nåt att ha längre?
bruka skrev:Jag har ett antal PIC16F84-04, heter det dip-kapsel? Ej ytmonterade alltså.
De är programmerade en gång sen inte användna.
Men de kanske inte är nåt att ha längre?
Tabell 3.1 skrev:Oscillator crystal output. Connects to crystal or resonator in crystal
oscillator mode. In RC mode, OSC2 pin outputs CLKOUT which has
1/4 the frequency of OSC1, and denotes the instruction cycle rate.
Kräver en osc. för att ge en signal ut på OSC2. Synd.
...Har jag satt upp en trappgrind. Jag är förberedd på att lilla Sofie som snart är 3 månader vilken månad som helst kommer att ligga som en racerbil längs golven!
Idag har jag bl.a varit och hämtat stridsvagnshinder som har varit strategist utplacerat på road Hawk, (Main Supply Road), dock har våra T-walls blivit stulna så jag fick bara med mig åtta st hinder.
Eftermiddagen har varit ganska lugn, med utbildningar jag har hållt i. Och ni ikväll har det varit Fredags Quiz med temat Film, inriktning krig kan man väl säga.