Kod: Markera allt
listen_for(/outside temp/i) do
get_outtemp
request_completed
end
def get_outtemp
tempC = `wget -O - -q http://10.0.20.9/~essunga/wwwroot/outsidetemp.txt
say "Outside temperature is #{tempC}°C."
end
I mitt fall så har jag än så länge bara en fibaro wall plug, en dörr sensor och snart en Northq Power Reader, dvs det är alltså bara wall pluggen som ev. förstärker nätverket. När jag kopplade in wall pluggen i ett rum ca 10 m från razberryn så lyckades den inte få kontakt alls, fick flytta den inom en radie av 5 meter för att den skulle få kontakt, samtidigt fungerar enheter som styrs med RFXtrx i rum som ligger längre bort och med flera väggar mellan utan problem därav min tveksamhet gällande signalstyrkan på razberryn. Blir väl att jag får skaffa mej några fler wall plugs för att se om de skickar signalen vidare i den utsträckning som jag vill eller om jag måste flytta razberryn eller köpa en Vera.Raul skrev:Jag kör med en Raspberry och RFXtrx samt razberry modul, styr allt via Domoticz och tycker att det fungerar bra.
Dock har jag funderat på motsatt sak som du med att skaffa en Vera Lite eller HC2 istället eftersom jag tycker signalstyrkan på z-wave är dålig med razberryn, vet inte om fler upplevt samma sak?
Köpte allt från m.nu
Z-Way säljs väl inte separat?robertgerman skrev:Jag tänkte köra Aeon Labs Z-stick tillsammans med Domoticz och Z-way.
Frågade något liknande på raspberrypi.orgs hemsida:robertgerman skrev:Tjena och tack för utförlig guide.
Min fråga är hur du har fått ihop både Z-way och Domoticz på samma Raspberry. Jag får väl erkänna att jag har gjort ett flertal försök att få igång Raspberryn med olika mjukvaror (Lightscontrol, Homegenie). Homegenie var lätt att få snurr på, men inte att styra mina Z-wave-prylar, Lightscontrol har jag inte fått igång mer än att den genererar php-felkoder.
Finns det möjlighet att beskriva hur du gick tillväga vid installationen, eller att ta del av din Raspberry image? Jag tänkte köra Aeon Labs Z-stick tillsammans med Domoticz och Z-way.
Tack på förhand!
Robban