Vera Plus minnesproblem

Diskussioner och support runt controllers med Z-wave.
Ingen styrenhet? Köp en här: https://www.m.nu/z-wave/styrenheter-z-wave
DenSnea
Gillar hemautomation
Inlägg: 38
Blev medlem: 22 dec 2017, 21:03

Re: Vera Plus minnesproblem

Inlägg av DenSnea »

Nattlorden skrev:
Skulle inte ta i Android med tång, kör iOS. 8)

.
Nåväl ska inte ge mig in i den debatten :wink:

Okej, så det var lite för begränsat med andra ord med Nexa bridge. Återkom gärna med ditt första intryck av Veran sen när du fått igång allt så får man höra hur det gick för andra nybörjare.
Användarvisningsbild
Nattlorden
Gillar hemautomation
Inlägg: 35
Blev medlem: 01 feb 2017, 16:24
Ort: Landskrona

Re: Vera Plus minnesproblem

Inlägg av Nattlorden »

DenSnea skrev:
Nattlorden skrev:
Skulle inte ta i Android med tång, kör iOS. 8)

.
Nåväl ska inte ge mig in i den debatten :wink:

Okej, så det var lite för begränsat med andra ord med Nexa bridge. Återkom gärna med ditt första intryck av Veran sen när du fått igång allt så får man höra hur det gick för andra nybörjare.
Tänkte efteråt att det kanske var lite dumt skrivet. :oops: Vet inte riktigt var skämtribban ligger här...

Kommer ju att förbli mestadels på Nexa-produkter, för det är det jag redan har installerat + en hel del som är kvar i sina kartonger.... köpte på mig lite när Bauhaus hade Nexa-rea... så migrationen till Z-wave kommer att få ta tid.
Netatmo-station, Nexa Bridge och Homey med än så länge huvudsakligen vanliga Nexa-enheter
DenSnea
Gillar hemautomation
Inlägg: 38
Blev medlem: 22 dec 2017, 21:03

Re: Vera Plus minnesproblem

Inlägg av DenSnea »

Haha, menade mest att det är ingen idé att ens diskutera Ios/Android. Det blir mest pajkastning i slutet :mrgreen:

Okej, ja jag höll igen lite mycket på nexa rean hos bauhaus. Snål nybliven småbarnsförälder så den här hobbyn bromsas hårt just nu... :wink:
Användarvisningsbild
Nattlorden
Gillar hemautomation
Inlägg: 35
Blev medlem: 01 feb 2017, 16:24
Ort: Landskrona

Re: Vera Plus minnesproblem

Inlägg av Nattlorden »

Hoppas kunna lämna tillbaka Vera:n idag... fick den över huvud taget inte att fungera efter första uppstarten och fabriksåterställning verkade inte funka det heller.... Gruvligt besviken.

--
Update:
Tillbakalämnad..... nu håller jag tummarna att Kjell tar tillbaka 433Mhz-modulen också...
Netatmo-station, Nexa Bridge och Homey med än så länge huvudsakligen vanliga Nexa-enheter
DenSnea
Gillar hemautomation
Inlägg: 38
Blev medlem: 22 dec 2017, 21:03

Re: Vera Plus minnesproblem

Inlägg av DenSnea »

Ja som sagt, Veran är ingenting för nybörjare har jag lärt mig. Har kört stenhårt med pluggandet av syntax i pleg och försökt få allt att lira gällande olika plugins.

Jag köpte min Vera begagnad på Tradera, hade jag köpt den ny som du gjorde hade jag definitivt lämnat tillbaka den första veckan. Tycker det är för omständigt att försöka sälja den vidare så jag tragglar vidare och hoppas på att jag kommer få till en sjysst lösning :D

Vad blir det för lösning nu Nattlorden? eller blir hemautomationen liggande på is framöver?
Användarvisningsbild
Nattlorden
Gillar hemautomation
Inlägg: 35
Blev medlem: 01 feb 2017, 16:24
Ort: Landskrona

Re: Vera Plus minnesproblem

Inlägg av Nattlorden »

Kört vidare med Bridgen... bara inte kunnat göra vissa saker som jag velat/inte vågat chansa på att köpa fler Z-wave med mätning och hoppas ett den modellen skulle gå bättre... eller att det skulle gå att automatisera enligt mina udda idéer.

Läst lite om Homey nu och den verkar spännande... men att lägga 3 papp på att det går där... och på att den faktiskt fixar att köra nuvarande system fullt ut.... :?
Netatmo-station, Nexa Bridge och Homey med än så länge huvudsakligen vanliga Nexa-enheter
Skriv svar