Jo nog verkar sidan vara igång (http://www.safecast.se/) men men förtroendet är nog bortblåst för denna butik i alla fall vad gäller mig. Vad skall jag med en butik som inte svarar på mail eller telefon? vad händer då om man behöver hjälp med något?.........nä Safecast är svartlistad för mig!
Jag har nu varit kontakt med en från Safecast och fått min order annullerad. Pengarna är återbetalda till mitt konto. Även om det tog en jäkla tid innan jag fick upprättelse så är jag nöjd.
Tyvärr är förtroendet för safecast naggat i kanten, och jag kommer nog vara försiktig med att handla där i framtiden. Möjligtvis mot postförskott eller liknande.
Hej,
Känns inte bra med den kritik som framförts i inläggen. Vi har inte alltid tid att svara i telefonen, all e-post kommer inte fram. Under hösten har jag periodvis varit borta. Samtidigt som en storm av saker hände. tex vår e-butiksleverantör bytte server med en rad av driftstörningar som följd. Det tog fokus och tid från det som var viktigt. Vi blev utsatta för bedrägeri (nu polisanmält). Vanliga reservdelar tog slut i hela Europa. Folk som försökte köpa reservdelar till de väderstationer de köpt någon annan stans ringde och ville ha gratis service/var arga för att vi inte kunde leverera. Vi blev helt enkelt överbelastade.
Jag är olycklig för att det blev så och förstår att kunder kan känna sig lurade och oroliga. Men alla kunder har inte rätt i allt. Om det är någon som har något de är missbelåtna med är de välkomna med detta direkt till mig så hoppas jag vi kan rätta till det.
Hej alla forumanvändare jag tänkte bara skriva några rader om allt gnäll på Safecast som jag har läst här.
Jag har haft lite affärer med dem och har iof haft lite bekymmer med ett par av prylarna jag med MEN jag har ALLTID fått bästa tänkbara hjälp och support ifrån dom och jag är VÄLDIGT nöjd med detta och skulle inte tveka att handla av dom igen. Sen tycker jag att det är lite fegt att alla gömmer sig bakom
en massa alias.
Jag hoppas att dom kommer att finnas kvar länge för jag är en trogen kund.
Stort tack till Göran o Rikard på Safecast.
Mvh Ingemar Alphede