Är det samma motor?engberg skrev:Idag var det dags igen för ena motorn att sluta funka. Riktigt frustrerande. Har det hänt för andra också?
Är precis som att motorn tappar inställningen och man får göra om allt från början
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Jag har tre gardiner med motorer nu (z-wave). Funkar väl helt okey men vid varje varv så är det som att motorn får det lite extra tungt för någon sekund. Motorn vill också följa med runt då så det blir som ett "klonk" vid varje varv . Man hör på varvtalen när den går att något är snett. Jag har strulat med det där ett par timmar nu. Adaptrarna som kom med ser inte ut som på bilderna riktigt. Är designen ändrad? De små bulorna på insidan av "medrullaren" är ganska så ojämna, ser ut att vara olika höga. När jag snurrade medrullaren för hand när den sitter mot den delen där sladden går ur motorn så var det som att den tog i någonstans. Kollade noggrannare på motorn och den har ju faktiskt ett streck (flärp) som står ut en liten bit som jag antar att vissa av medrullarens "bulor" på insidan "tar i" när den kommer dit. Medrullaren har också en öppen del på ena sidan, varför har den det? Motorn verkar ha två ytor som medrullaren skulle kunna glida på. Båda olika djupa.
Edit, man ser det på en av bilderna. Fixade lite. Klaga inte på mina skills.

Edit:
Jaha, jag fattade ju inte att ringen på motorn var rörlig.

Ja, tejp gör att den går mer tungt, fast jämnare. Om medrullaren tar med sig den ringen som redan sitter på motorn alltså. När det bara var medrullaren som gled ensam så blev motorn lite mindre belastad och lite snabbare men nu förstår jag ju att ringen också ska följa med. Något den inte gör förutom vid vissa tillfällen på mina och när den väl får för sig att följa med så förändras motorljudet. Låter mycket obalanserat liksom.