Är något trasigt? Rapporterar en station konstant felaktiga temperaturer? Ge en så detaljerad beskrivning av vad som felar som möjligt, gärna med bilder/grafer.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Det krävs ju programmeringskunskaper men svårt att skriva guide på det
Annars finns kodexempel på Github, några få rader kod egentligen för att få det att funka.
Går det inte att avgöra var detta fel ligger? Finns det inte några loggar eller spårningsfunktioner på temperatur.nu:s serversida?
Telldus tycks slå ifrån sig, med lite konkreta fakta går det kanske att komma vidare.
Trist när loggningen står still, snart en månad med dessa intermittenta temp.värde.
Det finns absolut loggar, men framförallt kan jag livespåra vad som händer.
Jag har dock haft ytterst dåligt med tid att ligga på och gräva i det de senaste veckorna. Dels galet mycket på universitetet i kombination med tragedi i bekantskapskretsen.
När jag gräver nu ser jag inga konstigheter, men det kan ha varit en korrupt adress till Telldus API som användes av spindeln när debugläge var aktiverat. Vilket det i princip alltid är på frågor mot Telldus API.
Om det var det som var felet låg det på temperatur.nus sida. Och det ber jag i sådana fall om ursäkt för såklart. Tickar det på nu stänger jag av felsökningen så minskar risken att det slår i från igen.
Det är trist när det strular, och Telldus har strulat så mycket att det är lätt att dra förhastade slutsatser.
Kör debug via en raspberry pi hemma för att komma runt Telldus ipnummerspärrar. Dynamisk dns hade inte uppdaterat som det skulle och då strulade det sporadiskt. :/